וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית מתנתקת מהמינהל: הקיבוצים יפריטו נכסים ב"הסכמי הפרטה פנימיים" ללא רישום במינהל

עמירם כהן

14.7.2008 / 18:18

מדובר בנכסים ששווים נאמד במליארדי שקלים בכ-200 קיבוצים מופרטים

החלטת המזכירות נובעת מהמחלוקת הארוכה והבלתי פתורה עם מועצת מינהל מקרקעי ישראל ומשרד המשפטים, לגבי זכויות הקניין של חברי קיבוץ במגרשים בחלקות המגורים בקיבוצים.

מלבד קיבוצי גדר, קו עימות ואזורי עדיפות לאומית, דורש המינהל מחברי הקיבוצים לשלם 33% משווי המגרשים בהפרטה, לשם רישום על שם החבר בטאבו, בעוד שבמבצעי היוון שעורך המינהל מעת לעת במגזר העירוני זוכים החוכרים להנחה מפליגה ומשלמים למינהל 3.75% בלבד משוויו של המגרש.



באזור המרכז נדרש חבר קיבוץ לשלם למינהל סכום העשוי להגיע ליותר מ-150 אלף שקל, סכום שאין בידיו של חבר קיבוץ לגייס, מה גם שהבנקים אינם נוהגים לתת לחברי קיבוצים משכנתאות, בשל אי יכולתם של החברים לגייס בטחונות מתאימים.



עוד נמסר כי מזכירות התנועה הקיבוצית הורתה לאגף כלכלה ולמחלקה המשפטית בתנועה לגבש מודלים ל"הפרטה פנימית" של הדיור ונכסים אחרים.



אף ששווי הנכסים שיופרטו ללא רישום ב"טאבו" יהיה נמוך משווים בהפרטה הכוללת רישום, ההתנתקות מהמינהל תאפשר להעביר מבעלות הקיבוץ לחברים בכ-200 הקיבוצים המופרטים, דירות ונכסים אחרים בשווי של מיליארדי שקלים.



את הנכסים הללו, אף שימשיכו להיות רשומים במינהל על שם הקיבוץ, יורשו החברים שיקבלו מקיבוצם "רישום בעלות פנימי" עליו, להוריש, למכור ולהשכיר לאחרים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully