וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 22 מיליון שקל נגד רשות המסים: גובה סכומי יתר עבור שימוש ברכב חברה

הילה רז

14.7.2008 / 19:00

הטענה: הרשות מעלה את סכומי ההכנסה החייבת באמצעות העלאת שווי השימוש של הרכב הצמוד

התובעת הייצוגית, חמדה ניסן, טוענת כי רשות המסים גובה מס הכנסה בסכום גבוה מזה שהיא רשאית לגבות על פי דין, בכך שהיא מעלה את סכומי ההכנסה החייבת של עובדים המקבלים רכב צמוד ממעסיקיהם. נטען כי ההעלאה האסורה מתבצעת באמצעות העלאת שווי השימוש של הרכב הצמוד, מעבר לסכומי שווי השימוש שנקבעו לכך בתקנות מס הכנסה מ-2007.



ניסן, המיוצגת על ידי עו"ד אהרן מיכאלי ויהודה רוזנטל ממשרד מ. זליגמן שות' ועל ידי עו"ד גלעד ברון ונועם שרעבי ממשרד גולדמן-ברון, טוענת כי בינואר 2008 העלתה רשות המסים את סכומי שווי השימוש שנקבעו בתיקון לתקנות מס הכנסה מ-2007, בטענה שעליה לתאם את הסכומים שנקבעו לעליית המדד בשנת 2007.



לגרסת ניסן, רשות המסים עשתה כן בניגוד להוראות התיקון, שנכנסו לתוקף שלושה ימים בלבד קודם לכן. הוראות התיקון קבעו סכומים מוחלטים וסופיים של שווי השימוש בשנת 2008, ונטען כי ההעלאה שביצעה רשות המסים נעשתה ללא הצדקה וללא היגיון כלכלי ומשפטי - וכי היא לוקה באי חוקיות ובחוסר סבירות קיצונית.



לגרסת התובעת הייצוגית, כתוצאה מההחלטה, העלתה רשות המסים את סכומי שווי השימוש ל-2008 לפי שיעור עליית המדד ב-2007, ולפיכך הועלה שווי השימוש ב-2.79% - לעומת שווי השימוש שנקבע בתיקון לתקנות. לדבריה של ניסן, גובה ממנה רשות המסים מס הכנסה ביתר בסכום של 14 שקל בכל חודש, סכום שהצטבר ל-84 שקל בחצי השנה האחרונה וממשיך להיגבות ביתר מדי חודש.

התובעת הייצוגית מציינת כי לפיה הערכתה, בישראל כ-260 אלף שכירים המחזיקים ברכב צמוד שניתן להם על ידי המעסיק, ולכן מס ההכנסה שנגבה ביתר עומד נכון להיום על למעלה מ-21.8 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully