וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן ברקשייר הת'אוויי של באפט צפויה לגרוף 770 מיליון דולר מעסקת אנהויזר בוש

סוכנויות הידיעות

14.7.2008 / 22:20

אנהויזר, יצרנית הבירה הגדולה בארה"ב, הסכימה להירכש ב-52 מיליארד דולר

הקרן של באפט החזיקה ב-35.56 מיליון מניות אנהויזר ב-31 במארס. במארס היה שווי מניות החברה נמוך ב-100 מיליון דולר לעומת המחיר שבו נקנו - 1.72 מיליארד דולר. עסקת המיזוג בין החברות מעניקה למניית החברה שווי של 70 דולר, ותאפשר לבאפט למכור אותן ב-2.49 מיליארד דולר.



המיזוג בין שתי החברות, שהביא לקצו מאבק שליטה בן מספר שבועות בין שתי החברות, יוביל להקמתה של יצרנית הבירה הגדולה בעולם. החברה הממוזגת תחזיק בקרוב ל-50% משוק הבירה בארה"ב.



החברה הממוזגת, מסרו שתי החברות, תיקרא אנהויזר-בוש אינבב. לאנהויזר יינתנו שני מקומות מתוך 14 בדירקטוריון החברה, הצפויה להניב הכנסות שנתיות של 36 מיליארד דולר. אינבב ואנהויזר מחזיקות יחדיו בכ-300 מותגים, בהם באדווייזר ובאד לייט של אנהויזר. אינבב היא יצרנית הבירות בק'ס וסטלה ארטואה.



בחודש שעבר הציעה אינבב לרכוש את אנהויזר בוש תמורת 46.3 מיליארד דולר, או 65 דולר למניה. אנהויזר דחתה את ההצעה באופן רשמי, בטענה כי היא נמוכה מדי. דחיית ההצעה הובילה לפתיחתו של מאבק שליטה בין שתי החברות, על רקע סירובה של אינבב להעלות את ההצעה. בסוף השבוע, נעתרה אינבב והמתיקה את הצעת הרכש המקורית לאנהויזר ב-7.7%, ל-70 דולר למניה. הצעת הרכש היא הגבוהה בעולם בשוק המשקאות החריפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully