וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גוגל: עסקה בין יאהו למיקרוסופט תפגע בתחרותיות

עפרה שלו

15.7.2008 / 2:26

לדבריו, גוגל תומכת בהתנהלותה של יאהו מול הצעות הרכש העוינות של מיקרוסופט, משום שכחברה עצמאית תחזק יאהו את התחרות

מנכ"ל גוגל אריק שמידט אמר ל"מדיה אינפו סנטר" כי גוגל תומכת בהתנהלותה של יאהו אל מול הצעות הרכש העוינות של מיקרוסופט, משום שכחברה עצמאית תחזק יאהו את התחרות בשוקי הפרסום המקוון ומנועי החיפוש.

בסוף השבוע דחתה יאהו הצעת רכש נוספת מצד מיקרוסופט והמשקיע קארל אייקאן. הפעם, הציעה מיקרוסופט לרכוש רק את חטיבת מנועי החיפוש של יאהו. "אנו תומכים ללא עוררין בהחלטתה של יאהו", אמר שמידט. "אין ספק כי עדיף שיאהו תישאר עצמאית. היא תספק יותר תחרות בפרסום במנועי חיפוש ובשוקי פרסום אחרים, בעיקר בפרסום הגרפי המקוון".

גוגל היא החברה המובילה בתחום מכירות הפרסומות באינטרנט, אך מרבית ההכנסות שלה מגיעות ממכירת לינקים ממומנים המופיעים לצד תוצאות החיפוש במנוע החיפוש שלה. יאהו חזקה יותר בתחום המודעות הגרפיות.

בחצי השנה האחרונה דחתה יאהו מספר הצעות רכש מצד מיקרוסופט. מיקרוסופט הציעה לרכוש את החברה כולה תמורת 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. לאחר שדחתה את הצעת הרכש, חתמה יאהו על הסכם שיתוף פעולה עם גוגל בתחום הפרסום, במסגרתו יהיו לחברות הכנסות משותפות מפרסום מקוון.

מנהלים בגוגל אמרו כי החברה שקלה זמן רב לחתום על עסקה עם יאהו, וכי הצעת הרכש של מיקרוסופט היוותה תמריץ לפעולה. "כשמיקרוסופט הגישה את הצעת הרכש בינואר, התקשרנו ליאהו וביקשנו מהם לשקול עסקה", אמר שמידט. "לדעתנו, ההצעה של מיקרוסופט פגעה בתחרותיות בשוק".

שמידט אמר כי למיקרוסופט יש היסטוריה של בליעת חברות קטנות יותר והטמעתן במערכת ההפעלה שלה חלונות, דפוס שחונק את השוק.

יאהו הובילה את אתרי החדשות והמחקר הפיננסיים בארה"ב במאי, עם גידול של 58% במספר המבקרים באתר הפיננסים שלה לעומת החודש המקביל בשנה שעברה. יותר מ-18 מיליון גולשים ביקרו באתר במאי. במקום השני ניצב האתר הפיננסי של AOL ובמקום השלישי MSN מאני. מגזר אתרי הפיננסים כולו בארה"ב צמח ב-35% ליותר מ-64 מיליון מבקרים במאי, לפי דו"ח של חברת המידרוג קומסקור.

במקום הרביעי בדירוג היה אתר הנדל"ן של פורבס. במקום החמישי - אתר דאו ג'ונס, ובמקום השישי CNN מאני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully