וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר הסאב פריים ממשיך להכות גלים: המסחר בתל אביב היום יפתח על רקע הירידות החדות בוול סטריט

רותם סלע

15.7.2008 / 7:04

הערב צפויה הלמ"ס לפרסם את מדד המחירים לצרכן ליוני; השוק צופה עלייה של 0.5% במדד

הבורסה בתל אביב עלתה אתמול; הוסיף 0.7% לערכו וסיים ברמה של 1,014 נקודות - ו ננעל בעלייה של 1% לרמה של 916 נקודות.



הערב צפויה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לפרסם את מדד המחירים לצרכן. ההערכות בשוק הן כי מדד יוני יעלה בכ-0.5%. בחודשים האחרונים עולה מדד המחירים במידה המאיימת לפרוץ את יעדי האינפלציה של הממשלה ולדחוף את הבנק המרכזי להעלאות ריבית. בקרב האנליסטים ישנה מחלוקת הנוגעת לאופיה ומקורותיה של האינפלציה. בעוד יש אלו המצביעים על השינויים במחירי הסחורות העולמיים כגורמים מרכזיים ביצירתה, מציינים אחרים דווקא את העלייה בביקושים המקומיים הנובעת מהצמיחה הכלכלית כסיבה העיקרית.







לאחר שירדה אתמול קלות תמשיך מניית לרכז עניין עם הפנים לפתיחת המסחר בוול סטריט. מניות החברה ירדו בכ-10% משווין בשבוע האחרון, לאחר שתרופת הקופקסון האחראית למעל ל-20% מהכנסותיה נכשלה בניסוי שניסה לבדוק השפעות נוספות לשל גרסה של התרופה במימון גבוה (40 מ"ג). חברת התרופות הגנריות מומנטה ביקשה בנוסף להגיש בקשה לאישור גרסה גנרית של התרופה מה שיכול להוביל לפגיעה במכירותיו של הקופוקסון הנמכר היום במינון של 20 מ"ג.



השוק ימשיך לעקוב אחרי מניית קבוצת . 2.66% ממניות הקבוצה המצויה בשליטת איש העסקים יצחק תשובה עוסקת באנרגיה, רכב ונדל"ן נרכשו בשנה האיחרונה על ידי בעל השליטה על רקע ירידה חדה של 45% בשוויה של החברה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully