וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החזון המוטורי של אלי ישי

אורה קורן

15.7.2008 / 7:17

התמ"ת שוקל הענקת מענקים תמורת ייצור המכונית החשמלית בישראל. כך הוחלט בפגישה פרטית בין שר התמ"ת ישי והיזם שי אגסי

מנכ"ל משרד התמ"ת, גבי מימון, ייפגש בקרוב עם שי אגסי לבחינת אפשרויות ייצור המכונית החשמלית בישראל תמורת מענקי השקעות במאות מיליוני שקלים - כך סוכם השבוע בפגישה של אגסי עם שר התמ"ת, אלי ישי, שהוגדרה על ידי מקורות במשרד "פרטית".

בפגישה סקר אגסי את ההתפתחויות בפרויקט והזכיר כי המחקר והפיתוח צפויים להיעשות בישראל, ואילו הייצור ייעשה כנראה במדינה אחרת, שלא נבחרה עדיין. לדבריו, כמה מדינות מעוניינות שהייצור ייעשה בתחומן, ואף הציעו מערכת משולבת של הטבות, הכוללת מענקי השקעות.

ישי ציין כי חשוב שגם הייצור ייעשה בישראל, ובשיחה נדונה כדאיות הייצור למשק הישראלי וההטבות שהממשלה תידרש להעניק לשם כך. לדברי המקורות, אגסי השיב כי הכל תלוי בסיוע שהמיזם יקבל מהמדינה, שהוא ביטוי לנכונותה להשתתף בסיכון של הקמת המפעל בישראל. עם זאת, ציינו המקורות, כי אגסי לא ביקש רשמית סיוע ממשלתי להקמת המפעל בישראל.

אגסי נקב בהיקפי המענקים שהוצעו על ידי מדינות אחרות, והמקורות ציינו כי מדובר בסכומים נמוכים באופן משמעותי מאלה שחברת אינטל קיבלה בישראל, שהגיעו להיקף של 500-600 מיליון דולר.

במגעים הבאים מתכוונים בכירי המשרד לבקש מסמכים שיעידו על שיעור ההטבות לפרויקט שהמדינות שציין אגסי מוכנות להעניק כדי שהפרויקט יתבצע בתחומן. בנוסף, ייבחנו שאלות הנוגעות ללוחות הזמנים לביצוע הפרויקט ולכדאיות של הכנת תשתית לייצור כלי רכב חשמליים או היברידיים (בעלי מנוע משולב של בנזין וחשמל) בישראל.

כמה מדינות כבר הביעו נכונות לבצע בתחומן את הניסוי של הפעלת המכונית החשמלית שאגסי מקדם. הניסוי מתבצע במימון החברה לישראל שבבעלות משפחת עופר, שהתחייבה להשקיע עד 100 מיליון דולר בפרויקט.

בשנים האחרונות החלו חברות רכב לייצר מכוניות היברידיות. זמן ההמתנה של הזמנות חדשות בשוק העולמי למכוניות היברידיות הוא כיום כחמישה חודשים. יצרני רכב מציינים כי העניין הגובר בכלי רכב היברידיים וחשמליים נובע יותר מעליית מחירי הדלק ופחות מרצון לשמור על הסביבה.

בנוסף, מתבצעים ניסויים לפיתוח טכנולוגיות נוספות להנעת כלי רכב, חלקם בשיטות ביוטכנולוגיות. הנעה על בסיס דלק ביולוגי המיוצר ממזון כדוגמת תירס זוכה לביקורת חריפה בשנה האחרונה, על רקע הערכות כי היא אחד הגורמים המרכזיים לעליית מחירי המזון ולמחסור במזון בעולם.

מחברת בטר פלייס של שי אגסי נמסר בתגובה: "למדינת ישראל נוצרה הזדמנות כלכלית חסרת תקדים לקחת חלק בתעשיית הרכב העולמית באמצעות עידוד הבאה חברה לייצור בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully