וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיוון במגעים לרכישת אקסלנז: היו"רים, ישראל מקוב ומורי ארקין, ניהלו שיחות על אפשרות רכישה

יורם גביזון

15.7.2008 / 7:17

אקסלנז מכוונת לשוק עם פוטנציאל של 300 מיליון דולר בשנה, אך חסרים אנשי מכירות; הבעיה של גיוון הפוכה

בימים אלה נראה כי מקוב החל לפעול כיו"ר גיוון בתחום מומחיותו. ל-TheMarker נודע כי מקוב ניהל שיחות עם מורי ארקין, יו"ר חברת אקסלנז, על אפשרויות שונות לשיתוף פעולה בין החברות, כולל רכישה של אקסלנז בידי גיוון.



גיוון אימג'ינג פיתחה ומייצרת גלולת וידיאו לאבחון אי סדירויות במערכת העיכול. אקסלנז מפתחת מערכות למדידה לא פולשנית של תפקודי אברים במערכת העיכול באמצעות בדיקת נשיפה.



גיוון פיתחה אמנם שלושה שימושים שונים לטכנולוגיה החדשנית שלה והיא פעילה בשלושת השווקים הגדולים בעולם למכשור רפואי - ארה"ב, אירופה ויפאן - אך בשלב זה רוב הכנסותיה נובעות משיווק גלולה לאבחון אי סדירויות במעי הדק - היתרון הטכנולוגי המובהק של החברה, בשוק האמריקאי.



אקסלנז שבשליטת הדסית, מורי ארקין וד"ר אורי גייגר, התמקדה בתחילת דרכה בפיתוח ושיווק של מערכת לבדיקה לא פולשנית של תפקודי כבד, ועל כן נדרשה לכוח מכירות קטן יחסית של 8-10 אנשי מכירות בארה"ב, שכן היא פנתה לשוק של 100-120 מרכזי השתלה ול-300 בתי חולים בעלי יחידות נפרדות לטיפול במחלת הכבד.



באחרונה בוחנת אקסלנז שינוי במודל העסקי שלה, על בסיס הערכות שגובשו בשיתוף עם חברת הייעוץ Extera. אקסלנז עומדת להשיק במאי 2009 בארה"ב מערכת לבדיקת נשיפה של החיידק H.Pylori, הגורם מרכזי להיווצרות כיבים בקיבה (אולקוס) ומהווה גורם סיכון להיווצרות סרטן הקיבה, על בסיס ידע שרכשה מחברת אורידיון במאי 2006.



אקסלנז העריכה שפוטנציאל השוק למערכות אלו בארה"ב מגיע ל-200-300 מיליון דולר - סכום משמעותי גם עבור גיוון, שמכירותיה בארה"ב הסתכמו ב-2007 ב-112 מיליון דולר.



השוק שאליו נכנסת אקסלנז אינו חדש. היא מצטרפת לשוק שאותו פיתחה החברה האמריקאית-יפאנית Meretek, שנהנתה מבלעדיות בו על בסיס פטנט שתוקפו יפקע במאי 2009. יתרה מזו, אקסלנז צופה כניסה חלקה לשוק, שכן המוצר שלה צפוי לקבל קוד זהה לקוד של המוצר של מרטק. קוד זה מסדיר את גובה החזר הוצאות הבדיקה - 130 דולר לבדיקה, 65 דולר מהם ליצרן המערכת, שחברות הביטוח הרפואי משלמות. מימוש הפוטנציאל של השוק החדש מותנה בגיוס כוח מכירות של עד 30 איש בתוך שלוש שנים כדי לשווק את המערכת לבדיקת החיידק H.Pylori ל-1,500 מרפאות של גסטרו אנטרולוגים.



גיוון אימג'ינג היא חברה בעלת בעיה כמעט הפוכה. החברה מעסיקה כוח מכירות של 71 איש בארה"ב, אך הצמיחה במכירותיה בשוק האמריקאי דעכה ל-2% בלבד ברבעון הראשון של 2008, לרמה של 15.8 מיליון דולר, כשמספר הגלולות שהיא שיווקה ירד ב-1% ומספר ההזמנות החוזרות לגלולות עלה ב-5.7% בלבד.



תקוותיה של גיוון לפרוץ לשוק גדול הרבה יותר, של גלולות לאבחון אי סדירויות במעי הגס, התבדו בפברואר, כאשר רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) דחתה את בקשתה לאשר שיווק הגלולה.



דשדוש במכירות בשוק שמספק עדיין 60% מהמכירות ומערך שיווק שעלותו 55 מיליון דולר בשנה, 50% ממכירותיה של החברה, מקשים על החברה להציג רווח משמעותי ולייצר ערך לבעל מניותיה העיקרי, קבוצת איי.די.בי, שרק באחרונה ביצעה הצעת רכש ל-5% ממניות גיוון בשווי של 24 מיליון דולר והגדילה את אחזקותיה במניות החברה ב-4 השנים האחרונות במחירים גבוהים משמעותית מהמחיר הנוכחי של המניה.



מקוב אמר במארס, כמה שבועות לאחר דחיית הבקשה לשווק גלולה למעי הגס בארה"ב, כי גיוון תשתמש במזומנים שבקופתה בהיקף של 110 מיליון דולר כדי לרכוש טכנולוגיות משלימות.



שיתוף פעולה בין גיוון, שנסחרת בשווי של 428 מיליון דולר, לבין אקסלנז, שנסחרת בשווי של 42 מיליון דולר, בין אם ביצירת מיזם משותף או ברכישה, עשוי לפתור את הבעיה של שתי החברות: אקסלנז תהיה פטורה מהשקעה מסיווית בהקמת מערך מכירות, ואילו גיוון תשפר את התפוקה של כוח המכירות שלה.



בגיוון ואקסלנז סירבו להגיב.



הגלולה של גיוון תהיה כלי האבחון המוביל של חברת ביטוח מאוהיו



>> חברת הביטוח הרפואי מדיקל מיוצ'ואל (Medical Mutual), המבטחת 3.9 מיליון איש באוהיו ובדרום ובצפון קרוליינה, עידכנה את מדיניות הביטוח הרפואי שלה והחליטה להתיר לרופאים להשתמש בגלולת הווידיאו שפיתחה חברת גיוון אימג'ינג ככלי האבחון העיקרי לבדיקת סימפטומים לגידולים במעי הדק או למחלת קרוהן. בעקבות ההחלטה רופאים לא יידרשו לבצע אנדוסקופיה סטנדרטית או צילום רנטגן לאחר בליעת בריום המשמש חומר ניגוד, לפני שיורשו להשתמש בגלולת PillCam SB של גיוון.



שינוי נוסף במדיניות הכיסוי הביטוחי של מדיקל מיוצ'ואל הוא שהחברה תתיר מעתה שימוש בגלולת PillCam ESO של גיוון לאבחון דליות בוושט, שהן סימפטום למחלת כבד או ליתר לחץ בבית החזה העליון כתוצאה ממחלת כבד, במקרים שבהם אבחון באמצעות צינור דק המצויד במצלמה ומוחדר דרך הפה (EGD) מניב תוצאה שלילית.



מדיקל מיוצ'ואל הכריזה גם על הרחבת הכיסוי הביטוחי שלה, כך שמבוטחים יקבלו החזר על בדיקה של היצרות במעי הדק במקרים של חשד למחלת קרוהן באמצעות גלולת Agile Patency, שהיא גלולה המשדרת גלי קול בלבד ונמסה לאחר 24 שעות במעי הדק.



בעקבות ההכרזה של מדיקל מיוצ'ואל זכאים 210 מיליון אמריקאים להחזר על הוצאות בדיקה באמצעות גלולת הווידיאו של גיוון אימג'ינג, כשל-34 מיליון אמריקאים זכאים לקבל החזר על השימוש בגלולה ככלי אבחון ראשון. 35 מיליון אמריקאים זכאים להחזר הוצאות הבדיקה באמצעות גלולת הווידיאו של גיוון לאבחון אי סדירויות בוושט.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully