וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים ו-LR במגעים להכנסת שותף לפעילות הנדל"ן המניב באוקראינה לפי שווי של 120 מיליון דולר

מיכאל רוכוורגר

15.7.2008 / 8:05

המגעים מתנהלים עם בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס, מורגן סטנלי וסיטי, HMC הבריטית ויזמים ישראלים



חברת הנדל"ן , שבשליטת שעיה בוימלגרין ובניהולו של מתי דב, נמצאת במגעים להכנסת שותף לפעילות הנדל"ן המניב שלה באוקראינה. המגעים מתנהלים עם קרנות השקעות בנדל"ן של בנקי ההשקעות ליהמן ברדרס, מורגן סטנלי וסיטי ושל חברת HMC הבריטית (Harbert Management Capital), וכן עם יזמי נדל"ן פרטיים ישראלים.



אזורים ו-LR מעוניינות להכניס לפעילות שותף בשיעור של 20%, לפי שווי מוערך של 120 מיליון דולר - כך נודע ל-TheMarker. את הכסף שיוזרם לחברה מעוניינים הצדדים לנצל להרחבת הפעילות. בשלב הבא בכוונת אזורים ו-LR להנפיק פעילות זו באחת הבורסות באירופה, כמו וארשה או לונדון.



הפעילות מנוהלת כיום באמצעות חברת אנגל משאבים שבשליטת אזורים וקבוצת LR ושמצויה בבעלותן בשיעורים של 80% ו-20%, בהתאמה.



בוימלגרין, דב וענבל ראובן, מנהלת פיתוח עסקי, נפגשו באחרונה עם נציגי החברה הבריטית, המנהלת נכסים ביותר מ-23 מיליארד דולר בקייב, אוקראינה, ובלונדון.



HMC פועלת כיום בתחומים של קרנות השקעה פרטיות, מיזוגים ורכישות, השקעות בחברות במצוקה וכן בנדל"ן בארה"ב ובאירופה.



שווי הפעילות שאליו שואפת אזורים - 120 מיליון דולר - מסתמך על חמישה פרויקטים המצויים בשלבי ביצוע שונים. פרויקטים אלה כוללים, בין היתר, את קניון אזורים פלאזה בקייב, שצפוי להשתרע על שטח של 30 אלף מ"ר נטו ושדמי השכירות הממוצעים בגינו יהיו כ-42 דולר למ"ר.



אזורים ו-LR השקיעו עד כה הון עצמי של כ-10 מיליון דולר בהקמת הקניון, וקיבלו באחרונה הצעה מקרן השקעות גרמנית לרכוש את הקניון תמורת כ-150 מיליון דולר (סכום המשקף לו תשואה של כ-9.9%), אך העדיפו לסרב בשלב זה, מתוך אמונה כי יוכלו לממש את הנכס בעתיד במחיר גבוה יותר.



שווי זה כולל גם פרויקט ענק שיוקם בשכונת קולטצבייה, על כביש טבעת מרכזי של קייב. הפרויקט ישתרע על שטח של יותר מ-60 אלף מ"ר נטו. הוא צפוי להניב דמי שכירות שנתיים של 39 דולר למ"ר, ואמור להיות פרויקט הדגל של הקבוצה.



כיום מעורבים השותפים בתשעה פרויקטים מניבים , הצפויים להשתרע על שטח של כ-232 אלף מ"ר. בהינתן שיעור היוון של 9%, המשקף את הסיכון הכרוך בפעילות באוקראינה, השווי הכולל של הפעילות המניבה (כשתושלם הקמתה) נאמד ב-1.1 מיליארד דולר.



בנוסף, אזורים ו-LR הקימו חברה משותפת לפרויקטים בקייב ולבוב, הצפויים לכלול כ-3,500 יחידות דיור ואמורים להניב הכנסות של כ-1.1 מיליארד דולר ורווח של כ-372 מיליון דולר.



אזורים ו-LR מעוניינות להנפיק קודם כל את פעילות הנדל"ן המניב, שבה ניתן לממש רווחים מהר יותר מאשר בתחום הבנייה למגורים.



מטעם אזורים מוביל את הפעילות באוקראינה בעיקר מתי דב עצמו, שעוד בתקופת כהונתו כמנכ"ל חברת לגנא ראה במדינה זו בעלת פוטנציאל צמיחה. מטעם LR מנהל את הפעילות מיקי אמזל החי באוקראינה יותר מ-15 שנה.



קבוצת LR, שבבעלות שלושת טייסי קרב לשעבר - איתן סטיבה, עמי לוסטיג ורועי בן-ימי, הוקמה לפני כ-23 שנה. הקבוצה פועלת בארבע יבשות ומתמקדת בתחומים שונים, כמו מסחר בנשק, הקמת שדות תעופה, נדל"ן, פריסת מערכות הגנה אווירית, הפעלת תקשורת סלולרית ולוויינית וחקלאות. LR מעסיקה כ-3,000 עובדים ויועצים בעולם, מהם כ-100 בישראל. המחזור השנתי של הקבוצה מוערך במיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully