וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: חולים קשים יוכלו לבחור היכן להתאשפז

רוני לינדר-גנץ

15.7.2008 / 12:35

משרד הבריאות מקדם הצעת חוק שתעודד תחרות בין בתי החולים. כיום, קופות החולים הן שקובעות היכן יתבצע הטיפול

משרד הבריאות מקדם הצעת חוק שתאפשר למבוטחי קופות החולים לבחור, במקרים מסוימים, באיזה בית חולים ציבורי יטופלו. לפי תזכיר הצעת החוק, שהגיע לידי TheMarker, שר הבריאות יוכל לקבוע סוגי טיפולים ושירותים שלגביהם תהיה למבוטחים זכות בחירה בבית החולים. בין הטיפולים שסביר שתינתן בהם זכות בחירה: ניתוחי לב ומוח וטיפולים אונקולוגיים.

כיום מאפשר חוק ביטוח בריאות ממלכתי לקופות להגיע להסדרי בחירה עם בתי החולים הציבוריים ולהפנות אליהם את המבוטחים - לעתים מבלי להתחשב בכך שהם מעדיפים לעבור את הטיפול בבית חולים אחר. החוק לא יבטל את הסדרי הבחירה של הקופות עם בתי החולים, למעט בטיפולים הספציפיים שייקבעו.

בתזכיר החוק נכתב: "המצב המשפטי הקיים מאפשר לקופות החולים חופש פעולה מוחלט כמעט בקביעת נותני השירות. לתוצאה זו משמעות מרחיקת לכת לעניין מימוש זכותם של חברי כל קופה לקבלת שירותים על פי החוק, לרבות בשאלת ריחוקם וזמינותם.

"מטרת ההצעה להציב את האינטרס של המבוטחים בסדר עדיפות ראשון, להבטיח שקילה מאוזנת יותר של האינטרסים השונים, מבלי לפגוע באינטרסים של קופות החולים לצמצום עלויות". בכיר במערכת הבריאות אומר כי "חוק כזה יעודד תחרות ומצוינות בקרב בתי החולים, שיידעו כי החולים יכולים לבחור ביניהם".

הצעת החוק אמורה גם למנוע אפליה בין מבוטחים שברשותם ביטוח פרטי, ויכולים לבחור לבצע את הניתוח בבית חולים פרטי, לבין שאר המבוטחים. עם זאת, ההצעה אינה כוללת אפשרות לבחירת הרופא, אלא רק בחירת המוסד הרפואי המטפל.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "המשרד תומך בהרחבת חופש הבחירה של מבוטחי קופות החולים בין נותני שירותים, ובוחן חלופות לעניין זה. המשרד סיים בימים אלה הכנת תזכיר חוק בנושא, שיופץ בימים הקרובים לסבב בין-משרדי, כמקובל בהליך החקיקה הממשלתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully