וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לחברות הממשלתיות: שר המשפטים מציע לדחות את חוק חופש המידע לפברואר 2009

צבי זרחיה

15.7.2008 / 8:28

הכנסת: חברת החשמל לחצה לדחיית מועד החלת החוק; משרד המשפטים: הדחייה מאפשרת לחברות להיערך לחוק

בכנסת טוענים כי הדחייה מהווה ניצחון לחברות ממשלתיות, שמתנגדות להכללתן בחוק לאור החובה שתוטל עליהן להשיב לפניות הציבור. בחברות ממשלתיות רבות לא תמכו בהחלת החוק עליהן, מחשש שייאלצו למסור פרטים בעניינים כגון פעילותן והכנסותיהן - בתוך 30 יום ממועד הפנייה. עוד טענו בכנסת כי חברת החשמל הפעילה לחצים על משרדי הממשלה לדחיית מועד כניסתו של החוק לתוקף.



במשרד המשפטים הסבירו כי הדחייה נועדה לאפשר לחברות הממשלתיות להיערך לקראת יישום החוק. יוזם החוק, ח"כ מיכאל איתן (הליכוד), מתח ביקורת חריפה על דחיית כניסתו של החוק. לדבריו, החוק נחקק ביולי 2007, ולחברות הממשלתיות ניתנה תקופת היערכות של שנה לקראת יישומו.



איתן אמר כי "הטענות שלפיהן החברות לא השלימו את היערכותן מהוות תירוץ לא הגיוני, ועל הממשלה היה להגיש לכנסת הצעה לדחיית כניסתו לתוקף של החוק לפני מספר חודשים, ולא ימים ספורים לפני כניסתו של החוק לתוקף".



איתן הוסיף כי ידרוש הסברים מפורטים מנציגי הממשלה שיופיעו בוועדת החוקה, שתכין את החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית - ובמידה שהסבריהם לא יניחו את דעתו ימליץ שלא לדחות את כניסתו לתוקף של החוק.



מנכ"ל התנועה לחופש המידע, רועי פלד, אמר כי "מדובר בתרגיל של הממשלה, שאינה רוצה להתעמת עם שאלות מהותיות של הציבור על פעילות החברות. לא יקרה שום דבר בחצי השנה הקרובה שלא יכול היה לקרות בשנה מאז התקבל החוק. החוק לא דורש היערכות מיוחדת של רשות, מלבד לקלוט פניות מהציבור ולהתייחס אליהן.



אם יש היערכויות שלא נעשו בשנה האחרונה על ידי החברות הממשלתיות, הרי שהדבר נובע מזלזול בכנסת. הציבור רוצה לדעת מי טס באמצעות 'אגרקסקו', ודווקא בימים אלה ברור האינטרס של הציבור לפקח כיצד מנוהלים הנכסים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully