וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוסים ישראליים לא יורשו לנחות בארה"ב?

זוהר בלומנקרנץ

15.7.2008 / 9:02

זאת בעקבות מבצע ביקורת מקיף של רשות התעופה הפדרלית (FAA) בענף התעופה בישראל שיתקיים בשבוע הבא ויבדוק את נושא הבטיחות

ארה"ב עלולה להגביל את פעילותן של חברות תעופה ישראליות בתחומה; זאת בעקבות מבצע ביקורת מקיף של רשות התעופה הפדרלית (FAA) בענף התעופה בישראל שיתקיים בשבוע הבא - חוששים ברשות התעופה האזרחית ובחברות התעופה. בנוסף הועלה חשש מפגיעה במעמדה של ישראל בתעופה הבינלאומית. לפני כשנה פורסמו מסקנות חמורות של ועדה ציבורית בראשות מפקד חיל האוויר לשעבר, אלוף (מיל') עמוס לפידות, שבחנה את בטיחות הטיסה בישראל.

הביקורת של פקחי FAA בישראל תימשך ארבעה ימים. במהלכה ייבחנו תפקודן של רשות התעופה האזרחית, חברת תעופה ישראלית אחת וכן נמל התעופה בן גוריון. המטרה: לעמוד מקרוב על האופן שבו מתמודדים גופים אלה עם בטיחות הטיסה.

במוקד הביקורת תעמוד רשות התעופה האזרחית. הפקחים יבחנו אם הרשות מצליחה לפקח כראוי על בטיחות הטיסה בחברות התעופה הישראליות - בין היתר על הרמה הטכנית של המטוסים, תחזוקתם ומיומנות הטייסים. זאת כדי למנוע תאונות של חברות תעופה ישראליות בנמלי תעופה בארה"ב. אם יתברר כי רמת הבטיחות לקויה עלולה רשות התעופה הפדרלית להגביל או למנוע נחיתה בארה"ב של חברות תעופה ישראליות.

דו"ח ועדת לפידות הצביע על קשיים ניכרים בתחום התעופה בישראל. בעיקר הצביע על אוזלת יד בהקמתה של רשות תעופה אזרחית חדשה שתהיה בעלת עוצמה, סמכויות ומשאבים לפיקוח על הענף ועל פעילות חברות התעופה. דו"ח ועדת לפידות חשף "יכולת תפקוד לקויה מאוד של רשות התעופה האזרחית, חוק טייס אנכרוניסטי ולא רלוונטי ומערך תקנות אקראי ולוקה בחסר". לפי הדו"ח, נתב"ג סובל מפגמים, אילוצים ומגבלות, ומרחבי האוויר המשמשים את התעופה הצבאית והאזרחית "צפופים ואינם מוסדרים באופן ראוי".

לפידות התפטר לפני יותר מחודש מראשות ועדה משותפת למשרדי התחבורה והביטחון שהוקמה בעקבות המסקנות האלה, ושנועדה לקדם את בטיחות הטיסה. לדבריו, לא נעשה די ליישום המלצותיו בעניין. שר התחבורה, שאול מופז, מינה את תא"ל (מיל') ישראל שפיר, להחליף את לפידות בראש הוועדה. בהנחייתו של מנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, נמשכת הפעילות לקידום בטיחות הטיסה.

  • עוד באותו נושא:
  • תעופה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully