וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל ערעור ת.ג.י על הקפאת ההליכים נגדה

הילה רז

15.7.2008 / 9:48

לפני כחודש וחצי הגישה החברה בקשה להקפאת הליכים בעקבות מצוקה כספית

ת.ג.י היא חברה קבלנית לעבודות בנייה והנדסה אזרחית, שביצעה פרויקטים הנדסיים ועבודות קבלנות עבור גופים ציבוריים ופרטיים רבים, ובין השאר הקימה את היכל המשפט בנצרת, קרית הממשלה בחיפה ומבנה העירייה בהרצליה. לפני כחודש וחצי הגישה ת.ג.י לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להקפאת הליכים, בטענה כי נקלעה למצוקה כספית.



השופטת אלשיך הוציאה צו הקפאת הליכים נגד החברה ל-14 יום. היא מינתה כנאמן את עו"ד בניהו לאבל, שהינו מומחה בתחום הכינוסים והפירוקים.



לאבל הגיש לפני חודש בקשה להארכת הקפאת ההליכים לארבעה חודשים נוספים, אולם אלשיך הסכימה להאריך את הצו למשך שבועיים בלבד שכן סברה כי בקשתו "מעוררת קשיים ובעיות לא מבוטלים, בעיקר לאור העובדה כי סיכויי ההסדר המוצע במסגרת הבקשה נראים קלושים ביותר". היא הורתה ללאבל להגיש הצעת הסדר מתוקנת.



בסוף יוני הגיש לאבל בקשה נוספת להארכת תקופת ההקפאה בארבעה חודשים, שכללה טיוטה מתוקנת של הצעת הסדר נושים. בבקשה ציין כי הסכנה להפעלה גרעונית של החברה היא מינימלית.



הסדר הנושים הציג בכלליות מתווה שאמור לכלול, בין השאר, הקמה של חברה חדשה שתוחזק בחלקים שווים על ידי ת.ג.י ועל ידי משקיע חדש שטרם אותר. בדיון שהתקיים בתחילת החודש אישר לאבל כי טרם אותר משקיע שישקיע בחברה, אך הסביר כי בכוונתו לתור אחר משקיע תוך כדי המשך הפרויקטים הקיימים.



אלשיך לא היתה מרוצה מההסדר והחליטה כי הקפאת ההליכים תופסק בתוך עשרה ימים. לדבריה, "משקיע אין; תרומת בעלים - אין; התחייבות להעסקת עובדים - אין. האם אלה סממנים של הקפאת הליכים?! ... לצערי לא כך ... מדובר למעשה בפירוק 'דה-לוקס' בקצב שמכתיבים בעלי המניות". על ההחלטה הגישה החברה ערעור.



השופט חנן מלצר הסכים לביקורתה של אלשיך על הצעת ההסדר, אולם החליט להאריך את ההקפאה לחלק מהתקופה.



"בעוד שהסדר נושים המוצע אמור להתמקד בעניינה של החברה (...), ההסדר במקרה דנן נראה כממוקד לא פחות דווקא בעניינם של בעלי השליטה, המבקשים לפטור עצמם מערבויות והתחייבויות אישיות שלהם לנושי החברה. אף במובן זה אין בהסדר המוצע כדי להשיג את מטרתו", קבע מלצר.



לדבריו, לאבל לא השכיל, "חרף פעילותו הנמרצת והמועילה להצלת החברה", להציג הצעה להסדר נושים בר-יישום, המבוסס, בין השאר, על מקורות מימון חיצוניים, אשר יאפשרו את הבראת החברה. לכן, לדבריו, הוא היה דוחה את הבקשה, אלמלא העובדה שאף אחד מהנושים לא התנגד להמשך ההקפאה ובשל החשש לעניינם של הנושים הבלתי מובטחים.



על לאבל להגיש הצעת הסדר מתוקנת עד ל-1/9.



(רע"א 5990/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully