וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלדון אדלסון צפוי לתרום למפלגה הרפובליקנית בארה"ב לקראת הבחירות לקונגרס ולנשיאות

סוכנויות הידיעות

15.7.2008 / 10:10

אדלסון, היהודי העשיר בעולם, העניק 1.1 מיליון דולר למפלגה ולמועמדים מאז 90'

בראיון שהעניק בלאס וגאס במהלך הפריימריז בנוואדה בפברואר, השווה אדלסון את המעורבות הפוליטית שלו השנה ל"חיל פרשים שעולה על גבעה בתרועת חצוצרות רמה, כדי להציל את המפלגה נטולת המורל". "אני מחפש סוס ומודד מגפיים ואוכפים", אמר אז אדלסון.



הסוס של אדלסון, לפי "וול סטריט ג'ורנל", הוא ארגון שנקרא "פרידומ'ס ווץ'", אשר הושק בשנה שעברה בקמפיין שעלותו 15 מיליון דולר. הארגון תומך, בין היתר, בעמדתו של ממשל בוש בנוגע למלחמה בעיראק ותומך במועמדים הרפובליקנים לקונגרס.



אדלסון נחוש שלא להיקשר עם הארגון בפומבי, אבל נציבות הבחירות הפדרלית בארה"ב רמזה כי אדלסון וחבריו לעסקים סייעו לממן ולנהל את הארגון. בנוסף, אדלסון הוא גורם מרכזי בקואליציה הרפובליקנית-יהודית, אשר מימנה הקימה את פרידומ'ס ווץ' בשנה שעברה.



תורמים רפובליקנים שהתאכזבו מגישת המפלגה למלחמה בעיראק ומההוצאות הממשלתיות כדי לממן אותה, לא מיהרו לתרום למטרות הקמפיינים. אבל אדלסון "אינו כועס על המפלגה הרפובליקנית", כפי שאמר עמית של אדלסון בקואליציה הרפובליקנית-יהודית, והוסיף: "הוא מחפש אחר דרכים לסייע עוד למפלגה".



אדלסון מעוניין לסייע מסיבה טובה מאוד. למפלגה הרפובליקנית רק 6.7 מיליון דולר לקדם את המועמדים לקונגרס האמריקאי, לעומת קופה של 47.2 מיליון דולר למפלגה הדמוקרטית.



אדלסון הוא אישיות גדולה, אפילו בסטנדרטים של לאס וגאס. 69% שלו בחברת לאס וגאס סנדס שווים כיום כ-9 מיליארד דולר. החברה היא הבעלים של מלונות כמו פלאצו והוונישיאן - הגדולים בסטריפ בלאס וגאס. מלון הוונישיאן במקאו מכיל את הקזינו הגדול בסין. בימים אלה מקים אדלסון מלון בשווי 10 מיליארד דולר בסין - ועובד על קומפלקס נוסף, בעלות של 4.5 מיליארד דולר, בסינגפור. הוא גם מדבר רבות על הזדמנויות עסקיות ביפאן, בקוריאה, בטייוואן, בדרום אמריקה ובאירופה.



בישראל הקים אדלסון את החינמון "ישראל היום", שידוע בתמיכתו במנהיג מפלגת הליכוד, בנימין נתניהו. אדלסון רואה באיסלאם הקיצוני "אחד משני האיומים הגדולים על החברה". אחת מפעילויות הפילנטרופיה שלו נועדה להחזיר יהודים חילוניים אל הדת.



אדלסון ואשתו הישראלית מרים העניקו 1.1 מיליון דולר באופן ישיר למפלגת הרפובליקנים ולמועמדים לסנאט ולבית הנבחרים מאז 90', לפי העיתון האמריקאי. הוא סייע בגיוס 100 אלף דולר למסע הבחירות של ג'ורג' וו. בוש לתקופת הנשיאות השנייה שלו בארה"ב. הוא גם סייע להנחות ערב התרמה למועמד לנשיאות ארה"ב, ג'ון מקיין, ערב אשר הניב למסע הקידום של מקיין 500 אלף דולר. הוא תמך במועמד רודולף ג'וליאני כשהתמודד על ראשות עיריית ניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully