וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'י.טי.סי פולין נכנסת כשותפה ביורופורט: תשקיע עד 12.5 מיליון דולר תמורת 20% מהחברה

מיכאל רוכוורגר

15.7.2008 / 11:24

בנוסף תשקיע 12.6 מיליון דולר בפרויקט של יורופורט באוקראינה תמורת 49.99% מהזכויות

במסגרת ההסכם בין הצדדים, סוכם כי חברה הבת (95%) של ג'י.טי.סי פולין תשקיע עד 12.5 מיליון דולר תמורת הקצאה של עד 20% מהון המניות של יורופורט, לפי שווי חברה של 50 מיליון דולר, לפני כניסת הכספים חדשים. עבור יורופרט מדובר בהכפלת שווי, שכן בדצמבר 2007 השקיעה חברת כנ"ף (כלל ניהול פיננסים), בניהולו של רועי יקיר, כ-2.5 מיליון דולר ביורופורט, תמורת 10% מהון המניות של החברה. השקעה זו שיקפה ליורופורט שווי של 25 מיליון דולר.



בשלב הראשון תשקיע ג'י.טי.סי פולין כ-5.5 מיליון דולר תמורת הקצאה של 10% מהון המניות של יורופורט. אם ויורופורט או חברות שבשליטתה יתקשרו במהלך 12 חודשים הקרובים בהסכם לרכישת קרקע ברוסיה או באוקראינה בסכום של לפחות 5 מיליון דולר, תגדיל ג'י.טי.סי פולין את השקעתה ביורופורט ב-7 מיליון דולר נוספים, תמורת הקצאה של עוד 10% מהון המניות של החברה.



עוד סוכם, כי גם ללא התקשרותה של יורופורט לרכישות נוספות של קרקע ברוסיה או אוקראינה, ג'י.טי.סי פולין תהיה רשאית לבצע את ההשקעה הנוספת ביורופורט, במשך תקופה של 6 חודשים מאז חתימת ההסכם בין הצדדים.



ג'י.טי.סי פולין תוכל ליהנות גם מזכויות שונות ביורופורט, לרבות מינוי דירקטורים בחברה. במקביל סוכם בין החברות כי הן יעניקו אחת לשניה זכות הצעה ראשונה במשך תקופה של 4 שנים, עבור ביצוע פרויקטים משולבים של לוגיסטיקה ברוסיה ואוקראינה, אותם מתכננת יורופורט להוביל.



בנוסף לכך, ג'י.טי.סי פולין תשתלב בפרויקט הנדל"ן שמקימה יורופורט בעיר אודסה, אוקראינה. יורופורט, באמצעות חברה בת קפריסאית, רכשה לפני כ- 4 חודשים קרקע תמורת 18 מיליון דולר. על הקרקע בכוונת יורופורט להקים פרויקט משולב של משרדים ולוגיסטיקה, אשר צפוי להשתרע על פני שטח של 120 אלף מ"ר. ההשקעה הכוללת בפרויקט זה נאמדת ב-100 מיליון דולר.



יורופורט תקצה לחברה בת נוספת (85%) של ג'י.טי.סי פולין 49.99% מהזכויות בפרויקט זה. זאת, תמורת ההתחייבות של ג'י.טי.סי פולין להזרים מיידית לטובת הפרויקט הלוואה בהיקף של כ-12.6 מיליון דולר. מתוך סכום זה, 10 מיליון דולר ישמשו להחזר הלוואת בעלים שהעמידה יורופורט ליורופורט קפריסין. כמו כן, סוכם כי ג'י.טי.סי פולין תעמיד 70% מהמימון עבור פרויקט זה, והשאר ימומן על ידי יורופורט.



מוטי קירשנבאום, מנכ"ל יורופורט, ציין כי "כניסתה של ג'י.טי.סי צפויה לתרום להרחבת העסקים של החברה בצורה משמעתית בשנים הקרובות".



יורופורט נוסדה בשנת 2007 על ידי קבוצת משקיעים בראשותו של קירשנבאום (25%), אשר יזם והוביל את פרויקט איירפורט סיטי בסמוך לנמל תעופה בן גוריון. בנוסף לכנ"ף, מבין בעלי המניות של יורופורט נמנים גם בנק דיסקונט (כ-11%), חברה בשליטת הבנק הצרפתי סוסייטה ג'נרל (כ-8%), בנק ההשקעות מורגן סטנלי (4%) ומשקיעים נוספים.



בכוונת יורופורט להקים פרויקטים דומים לאיירפורט סיטי ברוסיה, אוקראינה, רומניה, בולגריה, הונגריה ולטביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully