וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני המשבר: הלקוחות לא משלמים חובות בזמן

יעל פולק

15.7.2008 / 11:31

76% מהחברות בארץ סובלות כיום מקשיי תזרים מזומנים בעקבות אי תשלום חובות לקוחות במועד. גידול משמעותי בהיקף פשיטות רגל

"76% מהחברות בישראל סובלות כיום מקשיי תזרים מזומנים בעקבות אי תשלום בזמן של לקוחותיהן". כך עולה מנתוני בססח, החברה הישראלית לביטוח אשראי, שנחשפו בכנס הדירקטורים השנתי של המי"ל - המרכז הישראלי לניהול.

על פי נתוני בססח, היקף החובות האבודים של החברות בישראל צפוי לעמוד בשנת 2008 על 0.8% מהמחזור לעומת 0.9% חובות אבודים ביפאן, גרמניה ואנגליה, 0.6% בהולנד, 0.5% בארה"ב, ו-0.3% בקנדה. על פי נתוני בססח, בהתבסס על מחקרי יולר הרמס - מבטח האשראי הגדול בעולם ומבעלי בססח, ממוצע היקף החובות האבודים העולמי צפוי לעמוד בשנת 2008 על 0.65%.

בהתייחסו לפשיטות הרגל בארץ אמר מילגרום כי בישראל מוכרות הדוגמאות האחרונות של קריסת הקלאבמרקט, מוסף המכרז של המדינה, חפציבה ורב בריח, אך קיימות מאות חברות נוספות בישראל שקורסות תוך כדי גרימת נזק משמעותי לספקים שלהן. לדברי מילגרום, החל מינואר 2008, חל גידול משמעותי בהיקף פשיטות הרגל של חברות גם בחו"ל והדבר צפוי לפגוע ביצואנים הישראלים. ההערכה היא כי בשנת 2008 לפחות 0.8% מחובות הלקוחות לספקים בישראל לא ישולמו מחמת חדלות פירעון או קשיים כלכליים של הלקוחות.

מילגרום ציין בכנס, כי אשראי הספקים אף מסוכן יותר מאשראי בנקאי, וראוי כי הדירקטורים בחברות יכירו לעומק סיכונים אלו ויפעלו לגידורם. מילגרום התריע כי בקרב חלק מהחברות בישראל קיימת זחיחות דעת בהתייחס לסיכוני האשראי והדירקטורים אינם מכירים סיכונים אלו לעומק, ובכך חושפים עצמם לתביעות, וזאת בשעה שקיימים מכשירים פיננסים לגידור סיכונים.

  • עוד באותו נושא:
  • בסס"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully