וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לאחידות הבונוסים בחברות הממשלתיות

טל לוי

15.7.2008 / 12:37

עובדים בחברות ממשלתיות יוכלו לקבל בונוסים בגובה של עד 5 משכורות. כך קובע משרד האוצר. עד כה קיבלו כל העובדים בונוס זהה

עובדים בחברות ממשלתיות יוכלו לקבל בונוסים בגובה של עד 5 משכורות. כך עולה מחוזר ששלח מנהל רשות החברות הממשלתיות, אודי ניסן. החוזר החדש מבטל את מדיניות הבונוס המפרט לעובדי החברות הממשלתיות שהונהגה מסוף שנת 2000.

עובדי החברות הממשלתיות זכו תמיד לבונוסים, אולם עיקר השינוי הוא ביטול מדיניות הבונוס האחידה, לפיה כל העובדים זכו בתגמול זהה ומעבר לתגמול דיפרנציאלי - כלומר לבונוס הנקבע באופן פרטני לכל עובד. שינוי נוסף הוא שחלוקת הבונוס מותנית בכך שהחברות הממשלתיות (דוגמת התעשייה האווירית, החברה הבת, אלתא, ותע"ש) יחלקו דיווידנדים בגין הרווח, כלומר יעבירו למדינה את הרווח שצברו. מדובר בתנאי לחלוקת הבונוס לעובדים.

תנאים נוספים נוגעים לתשואת הרווח הנקי שמציגה החברה: חברה המעוניינת לחלק בונוס לעובדים אמורה להציג תשואה של 5% לפחות בשנה, בה מחולק הבונוס יחד עם תשואה דומה בשנה שלפני כן ותחזית לתשואה שכזו גם בשנה שלאחר מכן.

עלות הבונוס לא תעלה על 10% מהרווח השנתי הנקי, כאשר עלות זו תכלול את כל התשלומים הקשורים לבונוס. סך הבונוס גם לא יעלה על 20% מסך הדיווידנד שהחברה מעבירה למדינה באותה שנה. עבור חברות המוגדרות כ"נותנות שירותים" - חברות אשר נדרשות להעביר רק 60% מהרווח כדיווידנד - מוגבל גובה הבונוס ל-16.7% מהעברה זו.

במידה שהחברה מציגה לפחות שנתיים של רווחיות ועברה תהליך מוכח של הבראה או התייעלות, ניתן יהיה לחלק בונוס של 50% מהסכום שהיה מגיע על פי הכללים הקודמים.

הבונוס עצמו אמור להגיע למקסימום 2 משכורות, וניסן אוסר במפורש על חלוקת בונוס אחידה. יוצאים מן הכלל הם עובדים "מצטיינים במיוחד" העובדים בחברות בתחרות המסווגות ברמות 9 ו-10, בהן רשאי דירקטוריון החברה לאשר בונוס של עד 5 משכורות, ללא יותר ממחצית מעובדי החברה. המלצה שכזו צריכה לצאת ממנכ"ל החברה בכתב ולכלול פירוט לגברי הכישורים היחודיים של העובדים הללו והחשיבות שבשימורם.

בחברות הממשלתיות נהוג לעיתים מצב בו יש עובדים המרוויחים יותר ממנכ"ל החברה. הסיבה לכך היא ששכר מנכ"ל חברה ממשלתית מפוקח ומוגבל לרמה של מעט יותר מ-30 אלף שקל, בעוד ששכר העובדים עצמם אינו נתון להגבלה. ניסן מנחה כי עובד שמשתכר יותר ממנכ"ל לא יזכה לבונוס.

את הבונוס ניתן לחלק לכלל עובדי החברה (קבועים, ארעיים וזמניים, המועסקים בחוזה אישי או לפי הסכם קיבוצי) ובלבד שלפחות רבע מעובדי החברה יקבלו בונוס שלא יעלה על חצי משכורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully