וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנלי פישר: פיקוח גורף עלול להיות קיצוני - צריך לתת הזדמנות לרפורמת העמלות להצליח

אתי אפללו

15.7.2008 / 13:32

חזקיהו: על הסל הבסיסי של ניהול העו"ש הצרכן ישלם פחות; אם הוא לא ישלם פחות - לא עשינו את עבודתנו



דיון טעון היה היום בוועדת הכלכלה של הכנסת. הטענות נגד הבנקים אחר חוק העמלות היו רבות, כאשר העיקריות נגעו להתייקרות דרסטיות בעמלות הבסיסיות להן נזקק כל אזרח, כגון משיכת מזומנים והפקדת צ'קים.



"אדם שמגיע לבנק ועומד בפני הפקיד הוא אותו אדם שצריך לקחת לשם כך אוטובוס ולשלם עליו על מנת להגיע אל הפקיד. אז אנחנו מענישים אותו על זה שהוא לא משתמש באינטרנט? הרי דווקא זו האוכלוסיה שרצינו להגן עליה" כך אמר משה כחלון.



ח"כ אליהו גבאי אף נקט במילים חריפות יותר: "רצינו לגרום לשקיפות, אבל הבנקים אמרו לאזרחים "נא בעין" והלכו וייקרו את העמלות. לנוכח הבונוסים השמנים שמקבלים שם הבכירים זה מנקר עיניים. אנחנו לא רוצים להתערב לבנקים בקביעת עמלות, זה לא נכון, אבל אנחנו מרגישים שאין ברירה". "היום אנשים מפחדים לעבוד עם מזומן. תעצבנו אותנו - יהיה חוק ונפקח על בנק ישראל", הוסיף חבר הכנסת משה גפני. חבר הכנסת יצחק זיו סיכם את העניין: "עכשיו חסר רק שמי שעובר ליד הבנק גם ישלם לו עמלה".



סטנלי פישר ציין כי תחרות במערכת הבנקאות חשובה ללקוחות ו"היא הכוח החזק שיביא אותנו להתייעלות. אני תומך ברפורמה זו כי היא תביא להגברה בשקיפות בכל נושא העמלות, שהיא תשתית להגברת התחרות. כעת הצרכן יודע בדיוק על מה הוא משלם. הרפורמה בעמלות מוכיחה את עצמה וכבר יצרה מגמה חיובית בתחום העמלות. כבר בשלב שלפני הרפורמה, נוצר חיסכון לכ-80% מהלקוחות בניהול העו"ש שלהם - החיסכון מסתכם בכחצי מיליארד שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully