וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היבואנים יתבעו חצי מיליארד שקל בגלל עיכוב המזון בנמלים

רוני לינדר-גנץ

15.7.2008 / 13:30

עיכוב הסחורות נובע מהקשחת הבדיקות שמבצעים עובדי משרד הבריאות. אוריאל לין: "המדינה אינה יכולה לגבות מסים מבלי לתת שירותים"

ענף המזון באיגוד לשכות המסחר הודיע היום כי יגיש תביעות פיצויים נגד המדינה על כל הנזקים הישירים שנגרמו ליבואנים בגין עיכוב הסחורות בנמלים. לפי ההערכות, מדובר בנזק של למעלה מחצי מיליארד שקל.

עיכוב הסחורות נובע מהקשחת הבדיקות שמבצעים עובדי משרד הבריאות למזון מיובא בנמלים, מחשש שיוגשו נגדם כתבי אישום - כפי שהוגשו נגד עובדי המשרד בפרשת רמדיה. לאחרונה המצב השתפר מעט לאחר שהממשלה הורתה למשרד המשפטים לנסח תזכיר חוק שיגן על העובדים מאחריות פלילית, ומשרד הבריאות הודיע כי יאיץ את שחרור המזון. בינתיים, הפרשה רחוקה מלהסתיים.

לדברי ראש ענף המזון באיגוד, ראובן שליסל, "ליבואני המזון נגרמים נזקים אדירים". זאת, לטענתו, בגין תשלומי דמי אחסנה לנמל; תשלומים לחברות הספנות על הזמן הרב שהמכולות מעוכבות; תשלום חשבון חשמל על מכולות קירור; סחורה שנאלצים לזרוק עקב קלקול או פקיעת תאריך תפוגה; ביטולי הזמנות עתידיות מספקים בחו"ל לאור הידיעה שהסחורה תתעכב בתחנות ההסגר; פגיעה בתזרים המזומנים ועוד.

"למדינה יש חובה בסיסית כלפי המגזר העסקי. היא אינה יכולה רק לגבות מסים ולהקפיד על גבייתם כדין - ומצד שני להיות פטורה מאחריות במתן שירותים בסיסיים, להם זכאי כל אזרח וכל עסק בישראל. כאשר הרשויות המבצעות מתרשלות במילוי תפקידן ולעסקים נגרמים נזקים כספיים - הם זכאים לתבוע את המדינה", אומר אוריאל לין, יו"ר האיגוד.

התביעה תוגש נגד המדינה ולא נגד אחד הגורמים המעורבים - משרד הבריאות, משרד המשפטים או משרד ראש הממשלה. "לרשות המבצעת כולה אחריות כוללת והיא זו שצריכה לפתור את בעיותיה הפנימיות - על מנת לעמוד במבחן מתן שירות לאזרחיה ברמה סבירה", אומר לין. בנוסף, הודיעו מספר יבואנים כי יתבעו באופן פרטני את המדינה.

  • עוד באותו נושא:
  • לין
  • רמדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully