וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר על העמלות: לא אהסס לתקן איפה שהדבר דרוש

דורון שלו

15.7.2008 / 13:22

בדיון שערכה ועדת הכספים בעקבות הזעם בציבור על העלאת התעריפים אמר נגיד בנק ישראל, כי הוא תומך ברפורמה, משום שהיא עשויה לקדם את הגברת התחרות - לטובת ציבור הלקוחות

נגיד בנק ישראל התארח היום בדיון שקיימה ועדת הכספים של הכנסת, בעקבות האכזבה הציבורית מהרפורמה בעמלות הבנקים.

הנגיד אמר, כי הוא תומך ברפורמה, משום שהיא עשויה לקדם את הגברת התחרות במערכת הבנקאות בישראל - לטובת ציבור הלקוחות. לדברי פישר, "מטרת הרפורמה משותפת לכולנו והיא הוזלת העלות לצרכן".

הנגיד ציין, כי הרפורמה הביאה להגברת השקיפות בכל נושא העמלות, צמצמה את הכמות הגדולה מדי של עמלות שהיו בבנקים, יצרה שמות אחידים לעמלות והביאה לכך שהיום, לראשונה, מודעים הלקוחות למחיר השירותים הבנקאיים שהם נדרשים לשלם".

הוא הוסיף, כי "כולנו כבר עדים לתופעה חדשה בישראל: לראשונה ציבור הלקוחות מודע היטב למשמעויות המלאות של העמלות והופך להיות מעורב יותר בעניין זה. קודם לכן, מרביתו לא היה מודע בכלל לעמלות הללו שנגבו מהם".

למרות הביקורות הרבות שנשמעות ביחס לתוכנית, פישר אמר, כי היא דווקא מוכיחה את עצמה וכבר יצרה מגמה חיובית בתחום העמלות: "כבר בשלב שלפני שהחלה הרפורמה, נוצר חסכון לכ-80% מהלקוחות בניהול חשבון העו"ש שלהם, שעשוי להסתכם בכחצי מיליארד שקל".

ביחס לכעס על ההכבדה שהרפורמה גורמת לקשישים ולשכבות החלשות אמר פישר: "בנק ישראל מודע היטב לצרכים שלהם והרפורמה כבר הגדילה את הנגישות של השכבות הללו, שפעילותן מתאפיינת בפעילות רבה יחסית בסניפים - פעולות ע"י פקיד".

עוד אמר הנגיד, כי לא יהסס לתקן איפה שהדבר דרוש ולהתערב, במסגרת סמכותו, להגנה על הלקוחות או על אוכלוסיית לקוחות מסוימת, במידה ותהייה פגיעה בהם.

ביחס לקריאות להטיל פיקוח על גובה העמלות אמר נגיד הבנק המרכזי, כי "לא כדאי ללכת לפתרונות היותר קלים ויותר אינסטנט של הטלת פיקוח על עמלות הבנקים או איסור לגבות עמלות. צריך לתת זמן והזדמנות למסגרת החדשה לפעול, ולפיקוח על הבנקים לטפל בליקויים, אם ישנם כאלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully