וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נגע ברמת שפל מול המטבע האירופי - 1.6038 דולר ליורו

הדר תדמור

15.7.2008 / 14:11

כעת נסחר הדולר ברמה של 1.6018 דולר ליורו; הדולר נחלש מול מרבית המטבעות העיקריים



הדולר נחלש לרמת שפל מול היורו בשל החששות כי האמון בענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק ימשיך להיחלש על אף תכנית הממשל האמריקאי לסיוע לחברות.



הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי הכריזו ביום ראשון על צעדי סיוע חסרי תקדים לענקיות המשכנתאות הממשלתיות פאני מיי ופרדי מאק, בהם רכישה של מניותיהן. ההכרזה הגיעה לאחר שמניותיהן של שתי החברות נפלו בחדות בשבוע שעבר, בעקבות חששות כי הן נקלעו לקשיי נזילות שנבעו מהפסדי הענק שרשמו ברבעונים האחרונים וכי הן יתקשו לשרוד את משבר האשראי אם לא יחולצו.



ממשל בוש ביקש שלשום בלילה מהקונגרס לאשר חבילת הצלה חסרת תקדים לפאני מיי ולפרדי מאק, שבמסגרתה ירכוש הממשל מניות בשתי החברות בתמורה לסיוע בסך מיליארדי דולרים. בנוסף, יבקש הממשל מהקונגרס להגדיל את קו האשראי של שתי החברות, שהוא כיום 2.25 מיליארד דולר לכל אחת.



נגיד הפדרל ריזרב בן ברננקי ינאם היום בפני הקונגרס האמריקאי את הנאום החצי שנתי הנוגע למצב הכלכלי האמריקאית והמדיניות המוניטרית. מחר צפוי ברננקי לענות על שאלות מטעם וועדת השירותים הפיננסיים של הקונגרס.



הדולר נסחר מוקדם יותר בשעות הצוהריים ברמת שפל של 1.6038 דולר ליורו. כעת נסחר הדולר ברמה של 1.6018 דולר ליורו. המטבע האמריקאי נחלש ב-10% מול היורו עד כה השנה. התחזקות היורו אל מול הדולר פוגעת ברווחי חברות היצוא באירופה, אשר מתמודדות בימים אלה עם האטה כלכלית. המטבע האירופי התחזק ב-15% מול הדולר במהלך 12 החודשים האחרונים.



הדולר נחלש ב-0.9% מול הליש"ט הבריטית ונסחר בשער של 2.0125 דולר לליש"ט. מול הפרנק השוויצי נחלש הדולר ב-1.3% ונסחר בשער של 1.0025 פרנק לדולר.



הדולר נחלש ב-1.5% מול הין היפאני ונסחר בשער של 104.61 ין לדולר. הדולר נחלש ב-1.2 מול הדולר האוסטרלי ונסחר בשער של 0.9837 דולר לדולר אוסטרלי. הדולר מתחזק ב-0.5% מול הוון הקוריאני ונסחר בשער של 1008.9 וון לדולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully