וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליונרים יוכלו לבנות על הצוקים בגעש

אריק מירובסקי

15.7.2008 / 14:47

נצחון גדול ליזמים: בית המשפט אישר מתן היתרי בנייה לצוקי ארסוף בעקבות חוות דעת מומחה. במקום יוקמו 108 דירות יוקרתיות

בעקבות ויתור הפרקליטות על חקירת המומחה מטעם בית המשפט, שקבע, כי תוכניות הבינוי לפרויקט צוקי ארסוף תואמים את העקרונות התכנוניים שחלים על המקום, החליט שופט בית המשפט לעניינים מינהליים בתל אביב, עודד מונדריק, לאפשר הוצאת היתרי בנייה על סמך תוכנית הבינוי. מדובר על נצחון גדול לקבוצת הרכישה שארגנו היזמים צחי ארבוב ועידו חג'ג'.

השניים הנהיגו קבוצת רכישה שקנתה בנובמבר 06' 30 דונם על מצוק געש, ב-28.75 מיליון דולר ועל סמך תוכנית שערך הקיבוץ מתחילת העשור, ביקשו להקים במקום 108 דירות יוקרתיות בצמודי קרקע, שאותן מתכנן אדריכל היוקרה אילן פיבקו.

הדברים עוררו הדים ציבוריים נרחבים, וזאת במיוחד עקב המיקום של האתר - באחד מהמקומות הבתוליים האחרונים בסביבה, שנמצאים על מצוק השרון ועקב הנסיבות מעוררות המחלוקת, שבהן קיבוץ געש תכנן הרחבה לקיבוץ, ובפועל מכר את הקרקעות ליזמים פרטיים (בשלב ראשון לשיכון עובדים ולחברת סקום, שמכרו אותן בשלב שני לקבוצת צוקי ארסוף). בשנה שעברה הודיעה הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה על ביטול התוכנית, בטענה שהיא סותרת את תכליתה המקורית, שהיתה הרחבת קיבוץ געש. הוועדה הורתה ליזמים להגיש בקשה לתכנית בניין עיר חדשה.

לאחר מאבק משפטי בוטלה החלטת הוועדה המחוזית בדצמבר שנה שעברה, וזאת משום שהיא לוקה בחוסר סבירות ופוגעת קשה בזכות קניינם של היזמים. עם זאת, בית המשפט מינה מומחה מטעמו, האדריכל יוסי פרחי ששימש בעבר מתכנן מחוז תל אביב, לחוות דעתו, האם תוכנית הבינוי של השכונה תואמת את העקרונות שהיתוו מתכנן המחוז והוועדה המחוזית.

פרחי ענה על השאלה בחיוב, ובעקבות זאת החליטה הפרקליטות, המייצגת את הוועדה המחוזית, לוותר על חקירתו של פרחי ובכך, למעשה, קיבלה את קביעתו.

שלשום, קבע השופט מודריק, כי תוכנית הבינוי מאושרת, וכי ניתן להוציא היתרי בנייה לפרויקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully