וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת מהילת הדלק: שש שנות מאסר בפועל וקנס של חצי מיליון שקל נגזרו על שני הנאשמים בפרשה

עמית בן-ארויה

15.7.2008 / 15:27

על שתי החברות שבבעלות השניים - אבי ויוסף גבאי - נגזרו קנסות בסך של 1.2 מיליון שקל



שש שנות מאסר בפועל, שנה על תנאי וקנס של חצי מיליון שקל נגזרו אתמול על האחים אבי ויוסף גבאי, שהורשעו בפרשת מהילת הדלק. על שתי החברות שבבעלותם נגזרו קנסות בסך בסך 1.2 מיליון שקל.

ב-2006 הואשמו האחים גבאי בכך, שקיבלו במרמה פטור מתשלום מס בלו על רכישת דלק מסוג נפטא, תוך הצהרה כוזבת שישתמשו בו לצורך ייצור מדללים. בפועל, רוב הדלק נמכר לארגון פשע שעסק במהילת דלק של אבי גבאי ממושב תירוש, שהורשע במסגרת פרשה זו בבית המשפט המחוזי בירושלים. במאי השנה הורשעו האחים בעבירות של קבלת דבר במרמה, הלבנת הון ועבירות מס.



שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, צבי גורפינקל, קבע כי "חוק הבלו שימש לנאשמים מכשיר בלבד, לצורך ביצוע עבירת מרמה גדולה של הונאת אוצר המדינה בסכום של כ- 16 מיליון שקל. הנאשמים פעלו בצורה מתוחכמת, ויצרו מערך של הוצאת חשבוניות כוזבות כדי לבסס את טענתם כאילו הם מוכרים מדללים שייצרו, בעוד שבפועל מכרו נפטא לארגון פשיעה וללקוחות שונים, ולא השתמשו בנפטא לצרכי הפטור שקיבלו".



לדברי השופט, המשמעות של אי העברת תשלומים המגיעים למדינה היא גניבת מיליוני שקלים מאוצר המדינה לטובתם האישית של הנאשמים. יש לציין כי במקביל לאישום הפלילי הגישה המדינה בקשה לחלט נכסים של האחים גבאי, בין היתר תחנת דלק ששווייה מיליוני שקלים, ושאותה רכשו באמצעות הכספים המולבנים. התחנה מנוהלת על ידי רואה חשבון ממונה מטעם בית המשפט מאז הגשת כתב האישום. המדינה יוצגה על ידי עו"ד דנה אמיר מרשות המסים. הנאשמים יוצגו על ידי עורכי הדין גלעד ברון וקובי גולדמן.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully