וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה בודקת קיצור שעות מסחר; הפעילים בשוק מאושרים: "לא יתכן שסקטור שלם יחכה רק עבור מניית טבע"

טל לוי

15.7.2008 / 16:00

כיום מסתיים המסחר בישראל ב-17:30 לאחר שבמשך השנים הוארך שוב ושוב



מנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון, מינתה ועדה פנימית שתבחן את נושא קיצור שעות המסחר בבורסה. הוועדה צפויה לבחון את הנושא מול חברי הבורסה ומול הסוחרים ולהגיש את מסקנותיה בתוך מספר שבועות.



המסחר בישראל הוארך לא מעט פעמים עם השנים: כך למשל בשנת 1997 החל מסחר הנעילה בשלוש וחצי והמסחר כולו נסגר כבר ברבע לארבע. הפעם האחרונה בה הוארך המסחר היתה באוקטובר 2005 אז נקבעה שעת הנעילה לשעה 17:30.



הרעיון לקיצור שעות הנסחר נולד לאחר שעובדי הבורסה נקטו בעיצומים שבעקבותם ננעל המסחר כבר ב-14:30. בבורסה ראו שלמרות קיצור שעות המסחר, נותרו המחזורים ללא שינוי והחליטו למנות ועדה שתבדוק מחדש את צרכי המסחר.



פעילים בשוק הביעו שמחה מהמהלך המתוכנן: "לא יתכן שסקטור שלם של עובדי הבורסה ישאר בעבודה במשך שעה שלמה רק כדי לחכות לשתי מניות דואליות (כלומר שנסחרות גם בחו"ל) שהן פריגו ובעיקר טבע. ממילא ניתן לסחור במניות הנסחרות בארה"ב כבר מהשעה 15:30 במסגרת המסחר המוקדם".



עוד אומרים בשוק כי בישראל יש מדי יום כמעט 8 שעות מסחר (מ-9:45 עד 17:30) ומדובר בשעות מסחר מן הארוכות בעולם. לשם השוואה, בארה"ב מתקיים מסחר מהשעה 16:30 (שעון ישראל) עד 23:00 כלומר רק שש שעות וחצי. "מה שבטוח הוא שבני ובנות הזוג של הסוחרים יהיו מרוצים" אמרו בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully