וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת "שיקגו טריביון" ומו"ל "לוס אנג'לס טיימס" התפטרו בעקבות המשבר בחברת טריביון

סוכנויות הידיעות

15.7.2008 / 16:09

פיטורים מתוכננים של מאות עובדים בעיתונים הגדולים בעקבות הירידה בהכנסות



העורכת של העיתון "שיקגו טריביון", אן מארי ליפינסקי, והמו"ל של "לוס אנג'לס טיימס", דיוויד הילר, התפטרו מתפקידם ביום שני, בעקבות המשבר בחברה האם, טריביון. טריביון נאלצה לקצץ בכח האדם, ולקצץ בעיתוניה בארה"ב כדי לחסוך בעלויות בעקבות המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב. טריביון, מחברות העיתונים הגדולות בארה"ב, נרכשה בשנה שעברה ב-8.2 מיליארד דולר ברכישה ממונפת על ידי סם זל, משקיע הנדל"ן הידוע. אולם ירידה בהכנסות מפרסום ותפוצה אשר החמירה השנה בארה"ב אילצה אותה לקצץ חדות בהוצאות.



הילר התפטר לאחר 21 חודשים בראשות העיתון הגדול ביותר של טריביון. הוא כיהן כמו"ל השלישי של "ל.א. טיימס" מאז נרכש העיתון על ידי טריביון ב-2000. ליפינסקי היתה העורכת של "שיקגו טריביון" במשך שבע שנים. עזיבתה נעשתה שבוע לאחר שהעיתון בן 161 השנים הודיע לעובדיו כי יקצץ ב-80 משרות עיתונאים. "התפקיד איננו כשהיה", אמרה ליפינסקי לצוות העובדים במיזכר. היא אמרה כי היא עוזבת מסיבות שונות. היא תוחלף על ידי העורך השותף ג'רולד קרן.



קודמו בתפקיד של הילר, ג'פרי ג'ונסון, הודח בשלהי 2006 כשניסה להתנגד לקצץ בכח האדם. "ל.א. טיימס" מתכנן לקצץ 250 תפקידים, כולל 150 במחלקות החדשות בדפוס ובאינטרנט. כמו כן יקטין את מספר העמודים השבועי ב-15%. כמה מדורים יבוטלו, והכתבות יקוצרו.



הכנסותיה של טריביון מפרסום בעיתונים מודפסים נפלו ב-15% ברבעון הראשון של 2008, והחברה הזהירה בחודש שעבר מפני קיצוצי משרות משמעותיים. לדברי סטנטון, ההאטה הכלכלית בארה"ב פגעה קשות בשוק הדיור בקליפורניה והובילה לירידה משמעותית בהכנסות ה"טיימס", שחלק ניכר מהכנסות הפרסום שלו נבעו ממפרסמים הקשורים לשוק הנדל"ן למגורים.



"לוס אנג'לס טיימס" הוא אחד מקורבנותיו הגדולים של מעבר המפרסמים מהעיתונות המודפסת לאינטרנט, לאחר שנאלץ לקצץ כחצי ממספר המשרות בחברה בתוך 10 שנים. לפני עשור העסיק העיתון 1,300 עובדים. לאחר הקיצוצים המתוכננים, צפוי מספר העובדים ב"טיימס" לעמוד על 720.



בסוף יוני הזהיר האנליסט אמיל קורטני כי טריביון עלולה לפשוט רגל למרות מאמציו של זל למנוע הפסדים של הכנסות מפרסום. טריביון, הנמצאת עכשיו במהלכים של מכירת נכסים ואג"ח במטרה לגייס מזומנים, עלולה להגיע לחדלות פרעון עד סוף השנה, בעקבות המחסור במזומנים, שימנע ממנה לעמוד בתנאי ההלוואות שבאמצעותן נרכשה ב-20 בדצמבר 2007, לדברי קורטני.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully