וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש המחוזי החמיר בעונשו של עו"ד שהורשע במרמה וזיוף: ירצה חמש שנים וחצי מאסר בפועל

הילה רז

15.7.2008 / 16:42

ביהמ"ש המחוזי הוסיף לעונשו שמונה חודשי מאסר בפועל ל-60 החודשים שהטיל עליו ביהמ"ש השלום



בית המשפט המחוזי בתל אביב החמיר היום בעונשו של עו"ד רוני שוורץ שהורשע בשורה של עבירות מרמה, זיוף, הונאה ומיסוי. המחוזי הוסיף לעונשו שמונה חודשי מאסר בפועל, ל-60 החודשים שהטיל עליו בית המשפט השלום. סך הכל ירצה כעת שוורץ כחמש שנים וחצי בכלא. בנוסף הועלה סכום הקנס שהוטל על שוורץ מ-30 אלף שקל ל-150 אלף שקל ותשלום הפיצויים לקורבנותיו הועלה מ-150 אלף שקל לסך כולל של 650 אלף שקל.



לפי כתבי האישום המתוקן איתר שוורץ באמצעות אדם אחר, בעלי קרקעות המתגוררים בחו"ל, זייף מסמכים שונים וחתימות של הבעלים ומכר לאחרים את הקרקעות ללא ידיעתם של בעלי הקרקע, תוך שהוא משלשל את התמורה לכיסו. בין היתר, זייף שוורץ דרכונים, אישורים קונסולריים, צוואות, יפויי כוח ואישורי עירייה ומיסוי. סך הכל זייף שוורץ 138 מסמכים, והשתמש במסמכים מזויפים 222 פעמים. כתב אישום נוסף ייחס לשוורץ עבירות מס שמהותן אי דיווח לפקיד השומה על ההכנסות שנבעו ממכירת הקרקעות שלא כדין.



כתוצאה מעבירות המרמה הפקיד שוורץ בחשבונותיו 2.75 מיליון דולר, ומהדוחות שהגיש לשלטונות המסים השמיט 1.45 מיליון דולר.



בינואר 2007, במסגרת הסדר טיעון שלא כלל הסכמה לעניין העונש, הודה והורשע שוורץ במיוחס לו. טיעוניו לעונש עוכבו בשל מצבו הרפואי של שוורץ, הסובל מסוכרת ומרותק לכיסא גלגלים לצמיתות. בית משפט השלום הטיל על שוורץ 60 חודשי מאסר בפועל, וקבע כי שמונה חודשי מאסר על תנאי מתיק קודם ירוצו באופן חופף לעונש המאסר.



בערעורו טען שוורץ כי בשל בעיותיו הרפואיות הוא אינו מסוגל לרצות מאסר בפועל. המדינה - בשתי הודעות ערעור נפרדות שהגישה - טענה כי העונש של בית המשפט השלום היה מקל יחסית להיקף העבירות, העובדה שנעברו באופן שיטתי ומתוכנן ועברו הפלילי של שוורץ בארץ ובחו"ל.
הפרקליטות ציינה כי שוורץ לא הסדיר את חובותיו מול שלטונות המס ולא פיצה את קורבנותיו.



בתחילת פסק הדין מותחת סגנית נשיא בית המשפט המחוזי, השופטת דבורה ברלינר, ביקורת על המדינה שבחרה להגיש שני ערעורים נפרדים על החלטת בית משפט השלום וכותבת "לא ברור לנו מה ראתה המדינה להגיש שני ערעורים נפרדים האחד על ידי פרקליטות מחוז תל אביב פלילי והשני על ידי פרקליטות מיסוי וכלכלה". השופטת ברלינר מבהירה כי "מדינת ישראל היא גוף אחד וערעור מוגש על ידי הפרקליטות, כל פרקליטות - ולכן לא היה מקום לפיצול".



השופטת ברלינר מקבלת את ערעוריה של המדינה וקובעת כי "התמונה העולה מכתבי האישום היא קשה, כמעט בלתי ניתנת לעיכול, ומותירה בלב הקורא תחושת תדהמה וחוסר אמון עד להיכן יכול אדם להרחיק בתכנון וביצוע מעשי מרמה". לדברי השופטת "כתבי האישום משקפים שורה של מעשי נוכלות שיטתיים ערמומיים, תאוות בצע מושחתת, חסרת גבולות, חסרת רסן וחסרת לב".



השופטת ברלינר יוצאת נגד האופן בו ניצל שוורץ את מקצועו כעורך הדין ואת האמון אותו רוכש הציבור לעורכי דין. לדבריה מדובר בעבריין מועד, מסוכן וחסר מעצורים, שהחברה רשאית להתגונן מפניו על ידי השמתו בכלא כדי שלא יוכל לפגוע שוב בציבור וברכושו.



השופטת ברלינר קובעת כי שמונת חודשי המאסר על תנאי שבית המשפט השלום קבע כי ירוצו במקביל לעונשו הנוכחי של שוורץ, יימנו כחודשי מאסר נוספים ומציינת כי גם עתה חשוד שוורץ בביצוע עבירות נוספות והפרקליטות הודיעה כי גיבשה טיוטת כתב אישום נוסף.



לדבריה "שוורץ הוא אדם מסוכן, שכל עוד הוא בחוץ, חופשי לרצונותיו ומאוויו - הוא ממשיך להוות סכנה לציבור. מחלתו מלווה אותו מגיל 19 ולרוע המזל היא לא היוותה מעולם מחסום". השופטת ברלינר מוסיפה כי "שוורץ עושה בה שימוש ציני ומקומם כדי להמשיך בביצוע העבירות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully