וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רו"ח עופר מנירב עותר לבג"ץ לבטל סעיפים בתקנות רואי החשבון החדשות בנושא ניגוד עניינים

נורית רוט

15.7.2008 / 17:01

מנירב: התקנות החדשות מטילות דופי וחשד בכל רואי החשבון וגורמת לראותם כאילו מטרתם היא לפגוע בלקוח"



רו"ח עופר מנירב, לשעבר נשיא לשכת רואי החשבון, עתר אתמול לבג"ץ נגד שר המשפטים ונגד היועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לבטל ארבעה סעיפים בתקנות רואי חשבון, העוסקות בניגוד עניינים ופגיעה באי תלות כתוצאה מעיסוק אחר, ואמורות להיכנס לתוקף בינואר 2009.



חוק רואי חשבון קובע בסעיף 10 א' כי "רואה חשבון לא יעסוק בעיסוק אחר בנסיבות שבהן עלול להיווצר ניגוד ענינים בין עיסוקו כרואה חשבון לבין העיסוק האחר או עלולה להיפגע אי תלותו כרואה חשבון". הסעיף קובע כי רואה חשבון שעבר על ההוראה ייאשם בהתנהגות שאינה הולמת את כבוד המקצוע. סעיף 10 ב' לחוק קובע כי שר המשפטים ייקבע בתקנות את הנסיבות שבהן עלול להיווצר ניגוד עניינים או אי תלות מצד רואה החשבון.



לטענת מנירב, המיוצג על ידי עו"ד אלי מי טל, שר המשפטים קבע בתקנות החדשות חזקה משפטית ועובדתית, לפיה בנסיבות שרואים אותן כנסיבות שעלול להיווצר בהן ניגוד עניינים, ייחשב רואה החשבון כאילו פעל בפועל בניגוד עניינים, ויואשם בהתנהגות שאינה הולמת. בכך, נטען, גורמות התקנות לכך שעל רואי החשבון להוכיח שהם לא פעלו שלא כדין.



לטענתו, גישתו של השר היא כי "יש להטיל דופי וחשד בכל רואי החשבון, ולראותם כאילו מטרתם היא לפגוע בלקוח או לרמותו". בכך, חרג מסמכותו והתקנות שהתקין הן לא ראויות בלתי סבירות ופוגעות בחופש העיסוק.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully