וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית בסך 180 מיליון שקל נגד סלקום: סלקום מטעה הלקוחות בעת השימוש בשירות 144

עמית בן-ארויה

15.7.2008 / 17:26

הטענה - סלקום מחייבת הלקוחות המשתמשים בשירות 144 מהסלולרי גם בעלות ההפניה למספר היעד -גם אם לא בוצעה



בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 180 מיליון שקל הוגשה היום נגד חברת בגין הטעיית לקוחות בשל השימוש בשירות 144. לפי התביעה, החברה גובה 2.45 שקל על כל פנייה לשירות 144 ללא קשר לשימוש בשירות הכוכבית המפנה ישירות ליעד המבוקש. בחשבונית מארס-אפריל הודיעה סלקום לתובע הייצוגי, עופר גלבוע, כי החל מ-1 באפריל יתייקר תעריף השירות ל-2.45 שקל. בהודעה, כך עולה, לא מוסבר מה התעריף במקרה שהלקוח צורך רק את שירות 144 ללא שירות הפניית השיחה ליעד באמצעות מקש הכוכבית.



מהתביעה, שהגיש גלבוע באמצעות עורכי הדין לירן זילברמן וזיו גרומן, לבית המשפט המחוזי בתל אביב, עולה כי בירור מספר מטלפון של באמצעות שירות מודיעין 144 עולה 1.51 שקל לפני מע"מ. כידוע, לאחר קבלת המספר יש אפשרות ללחוץ על מקש הכוכבית, וכך להתחבר באופן אוטומטי ליעד. הלחיצה והחיבור ליעד עולים עוד 0.53 אגורות. לפי תקנות הבזק, נטען, שאם ההתקשרות לא מומשה בזק לא תגבה את דמי השלמת השיחה.



התובע הייצוגי אף השווה בין אופן התשלום בסלקום לחברות המתחרות וגילה כי שם מתבצעת הבחנה ברורה וקיים פיצול בין שני השירותים. "גם סלקום נהגה בעבר לפצל את החיוב בין שני השירותים, וזאת עד לשינוי החיוב באפריל 2007", נטען. בתביעה מוצג משפט מאתר סלקום ובו מתואר השירות כדלקמן: "השירות ניתן בתשלום של 2.45 שקל כולל מע"מ כולל הפניה ליעד המבוקש במידה ובוצעה". מכך מסיק גלבוע כי השלמת השירות היא חלק אופציונלי בלבד מהשירות.



מסלקום נמסר אתמול כי "החברה תגיב בערכאות המתאימות". בידיעה שפורסמה בסוגיה זו ב-TheMarker בתחילת 2008 נמסר ממשרד התקשורת כי המצב התקין הוא הפרדה בין השירותים. מסלקום נמסר אז: "אנו מאפשרים ללקוחותינו לקבל את המידע ללא עלות באתר האינטרנט שלנו. לקוחותינו קיבלו מידע על השירות באמצעות מודעות פרסומת בעיתונות היומית ודיוור ישיר ייעודי בחשבונית החודשית. מרבית לקוחותינו משתמשים בשירות הפניית השיחות, ואנו מאפשרים להם לקבל את השירות בצורה נוחה, שקופה וברורה להבנה באמצעות תעריף אחיד. החברה בוחנת הפרדה בין השירותים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully