וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיר פורת: כבר מחר יהנו מחזיקי השחרים והאג"ח הקונצרניות

יעל פולק

15.7.2008 / 18:55

אלדד תמיר: חדשות טובות - הריבית יכולה להשאר ברמתה הנוכחית



"המדד הנוכחי הוא ללא ספק מדד מפתיע כאשר מניפת תחזיות האנליסטים הייתה רחבה למדי, בטווח שבין 0.3% ל-0.7% - ובכל זאת, המדד היה מתחת לרף התחתון הזה", כך אומר הערב תמיר פורת, מנכ"ל כלל פיננסים ניהול תיקי השקעות.



"המשמעויות של המדד יהיו מיידיות וכבר מחר נוכל לראות ירידה של העקום כולו - השחרים והאג"ח הנומינלי יהנו מכך והלחץ ישתחרר. אפשר לצפות שהמדד ישפיע לטובה גם על האג"ח הקונצרני - פחות אינפלציה בטווחים הארוכים, והוצאות מימון נמוכות יותר לחברות".



"יחד עם זאת, עדיין לא בטוח שזו הסנונית הראשונה שמבשרת את החזרה לסביבת אינפלציה נמוכה יותר. הריבית נגזרת מהמגמה העולמית כאשר האינפלציה העולמית מרימה ראש - מחירי האנרגיה וחומרי הגלם עדיין לא תיקנו עצמם, כך שבכל זאת צפויות העלאות ריבית".



"לסיכום, אין ספק שזוהי הפתעה חיובית לנגיד. בטווח הארוך אנו צופים כי מספטמבר ואילך נראה חזרה לסביבה אינפלציונית של 3% - בתוך היעד האינפלציוני וזהו הישג לנגיד".



"אין ספק שהמדד מפתיע ומהווה איתות חיובי לשוק המקומי", מסביר הערב אלדד תמיר, מנכ"ל תמיר פישמן. "יש צורך להבחין בין עליות מחירים לבין אינפלציה - הסכנה באינפלציה היא עודף ביקושים ושחיקת השכר. לעליות מחירים סיבות מגוונות, ולאחרונה נבעו העליות מהתחזקותך מחירי הנפט והסחורות - ולא מעודף ביקושים".



"המדד הנוכחי מראה לנו כי המצב כרגע נראה כמצב שבו אין לחצים אינפלציונים הנובעים מעודפי ביקושים, אלא, שיש עליות מחירים ותגובות לכך. ולכן המצב הרבה פחות מדאיג ואף מאותת כי הריבית יכולה להשאר ברמתה הנוכחית".



"השוק הישראלי התנתק במידת מה מההיגיון הכלכלי המקומי, והפך להיות חיקוי בלתי סביר של המתרחש בחו"ל. ייתכן כי אנשים יראו את החדשות הטובות בשוק המקומי ויצליחו להפריד את המתרחש בישראל ממה שקורה מעבר לים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully