וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאחדות התעשיינים: על בנק ישראל להמשיך ולפעול בנחרצות כדי ששער הדולר יהיה לפחות 4 שקלים

טל לוי

15.7.2008 / 19:09

נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין: המדד מפיח תקווה כי שד האינפלציה אינו חמור כל כך



בהתאחדות התעשיינים ממשיכים לקרוא לבנק ישראל להמשיך להתערב במסחר במט"ח במטרה לתמוך בדולר החלש.



"על בנק ישראל להמשיך ולפעול בנחרצות, תוך המשך הפעלת מדיניות יצירתית שתמשיך ותבלום את התחזקותו הא-נומלית של השקל ותתרום להיפוך המגמה. כל זאת בד בבד עם הצהרה ברורה בנושא זה - כך ששער השקל ביחס לדולר יהיה לפחות 4 שקלים" כך אומר אורי יהודאי, יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים ונשיא חברת פרוטרום, בתגובה לפרסום מדד המחירים לצרכן של חודש יוני 2008.



הערב נודע כי מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה בשיעור של 0.1% בלבד - נמוך מהתחזיות שדיברו על עלייה של 0.5% כך שהאינפלציה ב-12 החודשים האחרונים מסתכמת ב-4.8%.



עוד אומר יהודאי כי "הגיע הזמן שממשלת ישראל תתגייס לטפל בפגיעה בכושר התחרות של היצוא הישראלי אשר נסוג מתחילת השנה ב-2%, זאת לאחר גידול ריאלי של 12.2% בשנת 2007 ביצוא התעשייתי".



יהודאי מציין, כי האינפלציה ברובה מיובאת ולכן עליית ריבית כמעט ולא תשפיע עליה: ""הסיבות לעליות המחירים בעולם ובארץ, ידועות והדאגה העיקרית של המשק צריכה להיות הגלישה להאטה חריפה שתתרום להמשך החלשות הדולר. על בנק ישראל להמשיך במדיניות יצירתית ואקטיווית שתמשיך ותבלום את התחזקותו הא-נומלית של השקל ותמשיך בהיפוך המגמה".



אוריאל לין: "המדד מפיח תקווה"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר בתגובה לפרסום המדד, כי מדד המחירים לצרכן לחודש יוני עלה בשיעור מתון של 0.1% בלבד והוא מפיח תקווה לפיה יתכן ושד האינפלציה אינו חמור כל כך.



לדבריו, "התופעה המתמשכת שחווינו לאחרונה של העלאות במחירי מוצרי המזון הבסיסיים ובמחירי האנרגיה בארץ כנראה ונרגעה, דבר מאפשר לנגיד בנק ישראל להקדיש תשומת לב נאותה לבעיות סחר החוץ של ישראל. יתכן ולקראת חודש אוגוסט והחגים, בנק ישראל יצטרך להעלות את שיעור הריבית במשק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully