וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית ליהמן ברדרס מזנקת ב-11% בעקבות דיווחים לפיהם בנק ההשקעות שוקל להפוך לפרטי

סוכנויות הידיעות

15.7.2008 / 19:32

העיתון "ניו יורק פוסט" וערוץ CNBC דיווחו היום כי ליהמן שוקל להפוך לפרטי לאחר שמנייתו נפלה השנה ב-80%



מנייתו של בנק ההשקעות (LEH) מזנקת כעת ב-11%, לאחר שהעיתון "ניו יורק פוסט" דיווח כי הבנק שוקל להפוך לפרטי. ה"פוסט" דיווח היום כי מנכ"ל ליהמן ברדרס, ריצ'רד פולד, שוקל ברצינות להפוך את הבנק לפרטי לאחר ששמועות והשערות לגבי מצבו הפיננסי של ליהמן גרמו למניותיו לצנוח בצורה חדה. מאז תחילת השנה נפלה מניית ליהמן בקרוב ל-80%, וביום שני ירדה מניית הבנק בכ-14% לרמתה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 1999 - 12.4 דולר.



מאז קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס בחודש מארס גברו החששות גם לגבי עמידותו של ליהמן, לאחר שהבנק נאלץ לקצץ את כוח העבודה שלו בכ-10%. זאת לאחר שדיווח על הפסד של 2.8 מיליארד דולר ברבעון הכספים שהסתיים - הפסד רבעוני ראשון מאז הופרד מחברת אמריקן אקספרס והונפק בשנת 94' - והזהיר כי ירשום הפסד רבעוני בסך מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, הפך הבנק למטרה נוחה עבור סוחרי שורט בוול סטריט.



ערוץ חדשות הפיננסים CNBC דיווח גם הוא היום כי ליהמן ברדרס שוקל להפוך לפרטי או להתפצל מחברת ניהול הכספים נויברגר ברמן, אותה רכש ב-2003, בעקבות הצניחה החדה במחיר המניה בשל השמועות שהפציעו משקיעים שהימרו נגד מניית הבנק. הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בוחנת בימים אלה האם משקיעים ניסו להרוויח על ידי הימור נגד המניה והפצת שמועות כוזבות שעלולות להוריד את ערכה. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח אתמול כי ליהמן ברדרס שוקל גם שורה של אופציות נוספות שיעלו את מחיר מנייתו, כולל רכישה עצמית של מניות או מכירת נכסים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully