וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לספקולציות? רשות ני"ע בארה"ב תגביל את מכירות השורטים על מניות פאני מיי ופרדי מאק

סוכנויות הידיעות

15.7.2008 / 21:16

מנהל קרנות הגידור ויליאם אקמן: הממשל יעשה טעות חמורה אם ירכוש מניות בפאני מיי ופרדי מאק



יו"ר הרשות לני"ע בארה"ב (SEC), כריסטופר קוקס, אמר היום כי הרשות תטיל מגבלות על המסחר בשורט נגד מניות פאני מיי ופרדי מאק, לאחר שמניותיהן של שתי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות צנחו בחדות בשבועיים האחרונים בעקבות חששות כי הן נקלעו לקשיי נזילות.



בעדות שמסר בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר קוקס כי ה-SEC תוציא היום צו חירום שיגביל את מכירות השורטים על מניותיהן של פאני מיי ופרדי מאק. קוקס הוסיף כי הרשות תעשה ככל שביכולתה כדי להגביל "שורטים עירומים" (naked shorting), אשר במסגרתם מוכרים גופים מניות שעדיין לא נמצאות בידיהם, ומהמרים כי יוכלו ללוות אותן לפני ביצוע העסקה, על מניותיהן של החברות. "בנוסף לצו החירום הזה, ננקוט בצעדים כדי לבער תופעות אלה בשוק כולו", אמר קוקס.



מניית פאני מיי נופלת כעת ב-18% ומניית פרדי מאק צונחת ב-20%, לאחר שחברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ענקיות המשכנתאות האמריקאיות, ועל רקע חששות כי תוכניתו של משרד האוצר האמריקאי לסייע לשתי החברות תפגע בבעלי המניות. מודי'ס הורידה את דירוג החוסן הפיננסי של שתי החברות למינוס B ואת דירוג מניות הבכורה ל-A1 מ-AA3.



מנהל קרנות הגידור ויליאם אקמן, מקרן פרשינג סקוור קפיטל מנג'מנט, אמר היום כי הוא מהמר נגד מניותיהן של פאני מיי ופרדי מאק, והוסיף כי הממשל האמריקאי יעשה "טעות חמורה" אם ידבוק בתוכניתו לסייע לשתי החברות באמצעות רכישת מניות שלהן.



"עדיין לא שמענו את הפרטים על תוכניתו של פולסון, אך הממשלה תעשה טעות חמורה אם תחליט לרכוש מניות בפאני מיי ופרדי מאק במצב הנוכחי", אמר אקמן, וציין כי הציע לבכירים בממשל תוכנית חלופית לשיקום פאני מיי ופרדי מאק. אקמן הוסיף כי הוא החל למכור שורטים על מניות פאני ופרדי ב-10 ביולי, לאחר שנפלו ביותר מ-70% מאז תחילת השנה. מאז נפלו מניותיהן של שתי החברות ב-26% נוספים.



במסגרת תוכנית הסיוע לפאני מיי ופרדי מאק, שנועדה להרגיע את החששות בנוגע לקשיי הנזילות של שתי החברות, ביקש ממשל בוש מהקונגרס לאשר חבילת סיוע חסרת תקדים לפאני מיי ולפרדי מאק, שבמסגרתה ירכוש מניות בשתי החברות בתמורה לסיוע בסך מיליארדי דולרים, וקווי האשראי שלהן יוגדלו בעשרות מיליארדי דולרים. הבנק הפדרלי, בהודעה נפרדת, החליט לפתוח את חלון הלוואות החירום שלו (חלון הדיסקאונט), הזמין כיום לבנקים מסחריים ובנקי השקעות, גם לפאני מיי ופרדי מאק.



שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר היום כי הממשלה תרכוש מניות בפאני מיי ופרדי מאק רק במקרה הצורך, ואמר כי שתי החברות "הן היחידות שמתפקדות בשוק המשני למשכנתאות". "התוכנית נועדה לסייע ליציבות בשווקים הפיננסיים כולם, לא רק ליציבותן של שתי החברות האלה", אמר פולסון.



תוכניתו של הממשל לחילוץ פאני מיי ופרדי מאק נועדה להרגיע את השווקים הפיננסיים, החוששים מפני קריסתן האפשרית של ענקיות המשכנתאות המחזיקות או מעניקות ערבות למשכנתאות ולני"ע מגובים במשכנתאות בסך 5.3 טריליון דולר - כמחצית משוק המשכנתאות בארה"ב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully