וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

15.7.2008 / 23:26

החשש מהיחלשות הדולר ומקריסת בנקים נוספים גרם למגמה מעורבת בבורסה בניו יורק. נאסד"ק עלה ב-0.1% ודאו ג’ונס איבד 0.9%

נפילת מחיר הנפט לא הצליחה להדוף את חששות המשקיעים מהמשך היחלשות הדולר מול היורו ומקריסות של בנקים נוספים בארה"ב והשווקים של וול סטריט, שפתחו את המסחר עם ירידות של כ-2%, ננעלו במגמה מעורבת. נאסד"ק עלה ב-0.1% לרמה של 2,215 נקודות, דאו ג’ונס איבד 0.9% לרמה של 10,961 נקודות ונסחר לראשונה מאז יולי 2006 מתחת לרף 11 אלף הנקודות. מדד S&P 500 נחלש ב-1.1% לרמה של 1,214 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב לתקופה של 10 שנים של ממשלת ארה"ב, והתשואה עליהן ירדה ב-0.04% לרמה של 3.84%.

בזירת המקרו: כשעה לפני פתיחת המסחר התפרסמו בארה"ב נתוני המכירות הקמעוניות לחודש יוני שהצביעו על גידול של 0.1% בלבד במכירות, וגידול של 0.8% בניכוי מכירות הרכב. זאת לעומת ההערכות המוקדמות שצפו גידול של 0.5% במכירות וגידול של 1% בניכוי מכירות הרכב. במקביל, התפרסמו נתוני מדד המחירים ליצרן שהצביעו על עלייה של 1.8% במדד ו-0.2% בניכוי מזון ואנרגיה - גבוה מהערכות האנליסטים שצפו על גידול של 1.4% במדד לחודש יוני, ועלייה של 0.3% בניכוי מזון ואנרגיה.

מחיר הנפט ננעל בירידה החדה ביותר מזה 17 שנה . "הזהב השחור" איבד 4.4% ל-138.74 דולר לחבית.

נגיד הפדרל ריזרב, בן ברננקי, נאם היום בפני הקונגרס האמריקאי את הנאום החצי שנתי הנוגע למצב הכלכלי האמריקאי ולמדיניות המוניטרית. לדבריו, "החזרת היציבות לשווקים הפיננסים נמצאת בראש סדר העדיפויות של הבנק המרכזי של ארה"ב על רקע היחלשות שוק הנדל"ן, התהדקות האשראי והעלייה במחירי הנפט, שמאיימים על הצמיחה הכלכלית".


אמש הכריזו הבנק הפדרלי ומשרד האוצר האמריקאי על צעדי סיוע חסרי תקדים לענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק. ממשל בוש ביקש במהלך מהקונגרס לאשר חבילת הצלה, אשר במסגרתה ירכוש הממשל מניות בשתי החברות בתמורה לסיוע בסך מיליארדי דולרים. שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, אמר כי הממשל יבקש מהקונגרס להגדיל את קו האשראי של פאני מיי ופרדי מאק, העומד כיום על 2.25 מיליארד דולר לכל אחת.

ענקית המכירות הפומביות המקוונות ebay נחלשה למרות פסיקת בית המשפט בארה"ב, הקובעת כי חברות האינטרנט לא צריכות לשמש פילטר המונע הפרת זכויות יוצרים וזכויות מותג. הן יכולות לסמוך על בעלות המותגים שיעשו כן עבורן, כל עוד הן מסירות פריטים מזויפים למכירה כשבעלות זכויות המותג מתלוננות על הפרתן. פסק הדין האמריקאי נוגד גזר דין צרפתי שניתן לפני כשבוע, במהלכו הורה בית המשפט ל-ebay לשלם 40 מיליון יורו (63.2 מיליון דולר) ליצרנית מוצרי היוקרה הצרפתית LVMH בשל מכירת פריטים מזויפים על ידי גולשים באתר.

מניית יצרנית המעבדים אינטל נחלשת על רקע צפי המשקיעים לפרסום דו"חותיה לאחר סיום המסחר בוול סטריט.

מניית בנק ההשקעות ליהמן ברדרס האמריקאי התחזקה על רקע הערכות לפיהן שוקל ריצ'ארד פולד, מנכ"ל הבנק, להפוך את הבנק לפרטי. דיונים בנושא הפיכת הבנק לפרטי הפכו לרציניים לאחר ששמועות והשערות לגבי כושר הפירעון של הבנק גרמו למניותיו לצנוח בצורה חדה השנה.

מנכ"ל ומייסד אורקל, לארי אליסון, קיבל מענק אופציות עבור 7 מיליון מניות, במחיר מימוש של 20.73 דולר למניה. מענק האופציות שקיבל אליסון בשנה שעברה הוערך ב-50 מיליון דולר, לפי הודעת החברה בספטמבר 2007. שווי המענק הנוכחי טרם פורסם.

יצרניות ציוד התקשורת האלחוטי והסלולרי אלווריון וסרגון נסחרו על רקע הסכם בהיקף של עשרות מיליוני דולרים לפרישת רשת WiMax ארצית בדנמרק בו זכתה חברת ECI טלקום. מדובר בפרויקט 'כחול לבן', המשותף ל-ECI עם סרגון ואלווריון.

רנבקסי ההודית - מתחרתה של חברת התרופות טבע, ירדה ב-10.7% בבורסה של מומביי עקב חששות לגורל העסקה לרכישתה של החברה הגנרית הגדולה בהודו בידי החברה היפאנית דייצ'י סנקיו. חששם של המשקיעים התעורר לאחר שה-FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) ביקשה מבית משפט במרילנד צו שיאכוף על רנבקסי להעביר את תוצאותיה של ביקורת שנעשתה באחד ממפעליה בידי חברת הייעוץ Parexel .רנבקסי טענה כי מסקנותיה של חברת הייעוץ מוגנים על ידי חיסיון של יחסי עורך דין לקוח. החברה דחתה חשדות שלפיהן השמידה דו"חות וזייפה נתונים.

בית ההשקעות כלל פיננסים העלה אמש את המלצתו למניית איתוראן מ"תשואת שוק" ל"תשואת יתר", אך הותיר את מחיר היעד למניה על 13.5 דולר. זאת, על רקע ירידת מחיר המניה והשיפור הצפוי בשני השווקים המרכזיים של החברה, ישראל וברזיל.

מניית וראז, המפתחת פתרונות לרשתות תקשורת נפלה על רקע אזהרת הכנסות שנתנה החברה לרבעון השני של 2008. החברה צופה הכנסות של 17-15 מיליון דולר בלבד.

יצרנית הציוד לרשתות תקשורת מטאלינק שלחה את עובדיה לחופשה כפויה של 4 ימים במסגרת נסיונה לצמצם בהוצאות. רק לפני כשבוע הודיעה החברה על כוונתה לגייס סכום של עד 25 מיליון דולר בניסיון להשאיר את החברה בפעילות.

בין המניות הישראליות שבלטו במהלך המסחר ניתן למנות את יצרנית התוכנות למרכולים ריטליקס, את יצרנית השבבים טאואר שנחלשה על רקע הציפייה לקבלת התראה לפני מחיקה מהרשימה הראשית בבורסת נאסד"ק, את מניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן ואת יצרנית הציוד לטיפול קוסמטי סינרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully