וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל תעביר לויאקום מידע על גולשי יו טיוב - אך תשמיט פרטים מזהים

אשר שכטר

15.7.2008 / 22:54

ויאקום תבעה כי גוגל תעביר לידיה מידע על התנהגות הגולשים ביו טיוב בטענה כי האתר מתיר הפרת זכויות יוצרים

בתחילת החודש הורה שופט פדרלי לגוגל לחשוף בפני ויאקום, בעלת הערוצים MTV וקומדי סנטרל, מידע אישי על משתמשים ביו טיוב ועל הסרטונים שבהם צפו, בעקבות תביעה בגין הפרת זכויות יוצרים שהגישה ויאקום נגד האתר הפופולרי.



ויאקום תובעת פיצויי עונשין בסך מיליארד דולר מגוגל, בטענה כי המודל העסקי של יו טיוב מתבסס בפועל על הפרת זכויות יוצרים ושימוש בתכנים מוגנים, כולל תכניות המשודרות בערוצים שבבעלות החברה. לטענת ויאקום ושותפותיה לתביעה, המידע על התנהגות הגולשים באתר נחוץ להן כדי לקבוע האם שיעור הצפייה בתכנים המוגנים בזכויות יוצרים באתר עולה על שיעור הצפייה בסרטונים חובבניים.



הצו הפדרלי, שהורה לגוגל למסור לויאקום את שם המשתמש של כל צופה שראה סרטון המוגן בזכויות יוצרים ביו טיוב מאז הקמתו ב-2005 ואת כתובת ה-IP של המחשב שלו, עורר זעם בקרב ארגונים להגנת הצרכן, שהביעו חששות מהפרת פרטיותם של הגולשים באתר. היום הודיעו ויאקום וגוגל כי הגיעו להסכם שלפיו גוגל, שרכשה את יו טיוב ב-2006, תעביר לויאקום את המידע ללא פרטיהם המזהים של הגולשים, שיישארו אנונימיים.



כאשר הגישה את התביעה שלה נגד יו טיוב במארס 2007, טענה ויאקום כי זיהתה יותר מ-160 אלף סרטונים של תכניותיהם באתר, שנצפו על ידי הגולשים יותר מ-1.5 מיליארד פעמים. מאז, הפעיל האתר כלי סינון שנועדו לבלום את הפרת זכויות היוצרים, אך ויאקום טענה כי האתר לא עושה מספיק כדי למנוע שימוש בתכנים מוגנים.



למרות ההכרזה היום, גוגל וויאקום עדיין חלוקות בנוגע למסירת מידע הנוגע לצפייה בסרטונים המוגנים בזכויות יוצרים על ידי עובדיהן של יו טיוב וגוגל. במידה שגוגל תיאלץ לחשוף את פרטיהם המזהים של עובדים שצפו בסרטונים הלקוחים מתכניות של ויאקום, תוכל ויאקום לטעון כי יו טיוב וגוגל ידעו על הפרת זכויות יוצרים אך לא עשו דבר בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully