וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנועה הקיבוצית מתנתקת מהמינהל: הקיבוצים יפריטו נכסים במיליארדים - ללא רישום בטאבו

עמירם כהן

16.7.2008 / 8:42

חברי הקיבוצים מתקשים לקבל משכנתאות כדי לרכוש בעלות מלאה על דירותיהם

מזכירות התנועה הקיבוצית החליטה לגבש מודלים ל"הפרטה פנימית" של הדיור ונכסים אחרים. על אף שהנכסים המופרטים ימשיכו להיות רשומים במינהל על שם הקיבוץ, יורשו החברים שיקבלו מהקיבוץ "רישום בעלות פנימי" להוריש, למכור ולהשכיר אותם לאחרים. עם זאת, שווי הנכסים שיופרטו ללא רישום בטאבו יהיה נמוך משווים בהפרטה הכוללת רישום.



החלטת המזכירות נובעת מהמחלוקת הארוכה עם מועצת המינהל ומשרד המשפטים, לגבי זכויות הקניין של חברי הקיבוצים. מלבד קיבוצי קו עימות ואזורי עדיפות לאומית, דורש המינהל מחברי הקיבוצים לשלם 33% משווי המגרשים בהפרטה, לשם רישום על שם החבר בטאבו. לעומת זאת, במבצעי היוון שעורך המינהל במגזר העירוני משלמים החוכרים רק 3.75% משוויו של המגרש.



באזור המרכז נדרש חבר קיבוץ לשלם למינהל סכום העשוי להיות יותר מ-150 אלף שקל - מעבר להישג ידם של מרבית חברי הקיבוצים. הבנקים אינם נוהגים לתת לחברי קיבוצים משכנתאות, בשל אי יכולתם לגייס ביטחונות מתאימים. זאת מכיוון שקרקעות הקיבוצים כבר משועבדות בדרך כלל לבנקים.



המסמך של מזכירות התנועה הקיבוצית קובע כי "ההפרטה תעשה באופן גלוי, ועל פי קריטריונים מוסכמים וצודקים, שלא יפגעו במעמדה של האגודה השיתופית, הקיבוץ, כבעלת הנכסים המשותפים והמחזיקה בקרקעות החקלאיות שיישארו משותפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully