וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע בארה"ב חוקרת חשדות למניפולציה במחירי המניות: זימנה לחקירה את גולדמן סאקס ומריל לינץ'

סוכנויות הידיעות

16.7.2008 / 9:07

ה-SEC חוקרת חשדות כי לחברות הברוקראז' והבנקים אין אמצעי בקרה מפיקים למניעת מניפולציות בשוק

לפי הדיווח, יחידת האכיפה של ה-SEC דרשו מבנקים וחברות ברוקראז' כמו דויטשה בנק, גולדמן סאקס ומריל לינץ' מידע הנוגע לפעולות המסחר שלהם, כולל רישומים ואי-מיילים במטרה לחקור את החשדות כי שמועות ומידע כוזב הן שהביאו לקריסתו של בר סטרנס ונפילה החדה במניית ליהמן ברדרס, אשר ירדה בכ-80% מאז תחילת השנה.



"ה-SEC מנסה לחקור האם חברות מסוימות ביצעו מניפולציות לא חוקיות במחירי השוק, והרבה יותר קל לעשות זאת אם עורכים פשיטה גורפת", אמרה תמר פרנקל, פרופסורית למשפטים באוניברסיטת בוסטון, לבלומברג. יותר מ-50 קרנות גידור וחברות לניהול קרנות, בהן SAC קפיטל אדווייזורס וסיטאדל אינווסטמנטס, קיבלו גם הן צווים, לפי הסוכנות.



יו"ר ה-SEC , כריסטופר קוקס, אמר אתמול כי הרשות תטיל מגבלות על המסחר בשורט נגד מניות פאני מיי ופרדי מאק לאחר שמניותיהן של שתי ענקיות המשכנתאות הממשלתיות צנחו בחדות בשבועיים האחרונים בעקבות חששות כי הן נקלעו לקשיי נזילות.



בעדות שמסר בפני ועדת הבנקאות של הסנאט, אמר קוקס כי ה-SEC תוציא צו חירום שיגביל את מכירות השורטים על מניותיהן של פאני מיי ופרדי מאק. קוקס הוסיף כי הרשות תעשה ככל שביכולתה כדי להגביל "שורטים עירומים" (naked shorting), אשר במסגרתם מוכרים גופים מניות שעדיין לא נמצאות בידיהם, ומהמרים כי יוכלו ללוות אותן לפני ביצוע העסקה, על מניותיהן של החברות. "בנוסף לצו החירום הזה, ננקוט בצעדים כדי לבער תופעות אלה בשוק כולו", אמר קוקס.



בתחילת השבוע התריעה ה-SEC כי אנשי המשרד יחלו לבדוק באופן מיידי אם לחברות הברוקראז' וליועצי ההשקעות יש אמצעי בקרה מספיקים למניעת מניפולציות בשוק. לפי ההודעה, בוחנים מטעם הרשות לניירות ערך, רגולטורים של בורסת ניו יורק והרשות הרגולטורית של תעשיית הפיננסים בארה"ב (FIRA) יבדקו האם אמצעי הבקרה מסוגלים למנוע הפצת שמועות או מידע כוזב בכוונה תחילה.



הרגולטורים בארה"ב החלו לחקור את סוגיית המידע הכוזב במארס לאחר שמנייתו של בנק ההשקעות בר סטרנס נפלה בחדות בעקבות שמועות לפיהן הוא נקלע לקשיי נזילות. הנפילה החדה במניית בר סטרנס הובילה לבהלה בקרב לקוחותיו, שמיהרו למשוך את כספם מהבנק, והובילה לקריסתו ולמכירתו לג'יי.פי מורגן צ'ייס ימים ספורים בלבד לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully