וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר ניתר לאחור מהשפל של כל הזמנים אל מול היורו

TheMarker

16.7.2008 / 9:19

המטבע האמריקאי נסחר אמש בשפל של כל הזמנים אל מול היורו כאשר הצמד יורו/דולר הגיע לרמת שיא של 1.6038


אמש בעדותו לועידת הסנאט בוושינגטון ציין נגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי, כי בראש העדיפויות עומד שוק הבתים החלש, המתיחות במערכת הבנקאית והמחירים הגבוהים של הנפט אשר מאיימים על הכלכלה האמריקאית, וכמובן הדרכים לשיקום היציבות בשוק הפיננסי.



כמו כן, על פי דברי הנגיד בכל הנוגע לתנאים הכלכלים בארה"ב נראה שהוא מודאג מהצמיחה בשווקים הפיננסים בשבועות האחרונים וזאת בעיקר על רקע התנאים הפיננסים של חברות למימון משכנתאות Fannie Mae ו- Freddie MAC. המשקיעים פרשו זאת כסימן לקח שהפדרל רזרב ישאיר את הריבית במשק על רמה של 2% לפחות עד אחרי אוגוסט אל אף שהפד העלה את תחזית האינפלציה השנתית לטווח של 3.8% עד 4.2% מהצפי הקודם שנע בין 3.1%-3.4% בשל מחירי האנרגיה הגבוהים.



מוקדם יותר אמש, לפני עדותו של הנגיד התפרסמו נתוני המכירות הקמעונאיות בארה"ב, אשר הצביע על צמיחה מתונה יותר של 0.1% חודש לחודש ירידה של 0.7% מחודש קודם ומדד המחירים ליצרן החודשי עלה לרמה של 1.8% כאשר הצפי עמד על רמה של 1.3% בלבד.
הנתונים אכן מעורבים אך בזירת התאגידים, כגון ג'נרל מוטורס, בשל הירידה במכירות הרכבים נאמר שהחברה תקצץ ב-20% לשכר בכוח אדם, זאת ביחד עם חברת קימברלי-קלארק אשר הקטינה את תחזית הרווח בשל מחירי האנרגיה הגבוהים.



היום יתמקדו המשקיעים במספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית: בבריטניה, יתפרסם השינוי בתביעות מחוסרי עבודה ביחד עם השכר הממוצע שנה לשנה בשעה 8:30 (GMT). באירופה יתפרסם מדד המחירים לצרכן בשעה 9:00 (GMT) ובארה"ב נתוני האינפלציה בשעה 12:30 (GMT). בשעה 14:00 (GMT) נגיד הפדרל רזרב צפוי להעיד בפני ועידת הבית לשירותים הפיננסים בוושינגטון.



דולר/שקל:



מדד המחירים לחודש יוני עלה ב-0.1% בלבד, זאת לאחר שחודשים קודם לכן הצמיחה הייתה ב-0.7% והיווה את הגורם המשמעותי לחיזוק המדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי הישראלי. זה העלה את הריבית לטווח קצר לרמה של 3.75%.
נגיד הבנק המרכזי, סטנלי פישר, יכריז על הריבית במשק המקומי כבר ב-28 ליולי כאשר הולכות ונחלשות הערכות כי הבנק המרכזי יעלה את הריבית לרמה של 4% לכן המטבע הישראלי נחלש אמש לרמות של 3.32 שקל לדולר עם פרסום הנתונים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כאשר קודם לכן נסחר הצמד דולר/שקל סביב הרמות של 3.3.



הזהב יורד משיא של 4 חודשים על רקע מימושי הנפט



החוזה העתידי על המתכת היקרה לא מצליח לשמור על שיא של 4 חודשים כאשר הזהב הגיע לרמה גבוהה של 989.5 דולר לאונקיה זאת לאחר הצניחה החדה של מחירי הנפט ב-9 דולר. הזהב הווה מפלט בטוח למשקיעים אשר היו קונים את המתכת לאור הירידות החדות של השטר האמריקאי ואי הוודאות בשווקים הפיננסים אך כשהדולר חזר מלהיחלש ושוק המניות התאושש הזהב איבד מעט מהאטרקטיביות שלו. החוזה העתידי על הזהב סגר סביב הרמות של 978 דולר לאונקיה.



מחיר הנפט צונח ב-4% בשל המצוקה הכלכלית



החוזה העתידי על הנפט צלל ב-4% ביום שלישי ורשם את הצניחה החדה ביותר מזה 17 שנים, זאת לאחר שהמשקיעים החלו לממש רווחים כאשר שוק המניות ירד בשל המשבר הכלכלי. כמו כן, החזרה של התפוקה מברזיל וניגריה הוסיפו לירידות הזהב השחור. החוזה העתידי נסחר סביב הרמות של 136 ל-147.7 דולר לחבית וסגר את יום המסחר סביב הרמות של 138.8 דולר לחבית. המשך המימושים עשוי להביא את מחיר הנפט עד לרמת תמיכה הבאה של 134.5 דולר לחבית.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully