וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת הלוואה נוספת שלקח אולמרט ולא החזיר - 75 אלף דולר מאיש העסקים ג'ו אלמליח

גידי וייץ

16.7.2008 / 9:27

75 אלף דולר שקיבל ראש הממשלה מאיש העסקים ג'ו אלמליח ב-1993 טרם הושבו ■ יועץ התקשורת של אולמרט: כשהמועד שנקבע להחזרת ההלוואה יגיע, היא תיפרע

זו לא היתה הפעם הראשונה שאולמרט נדרש להסביר את ההלוואה מאלמליח. ב-2004, אחרי יותר מעשור שבו אולמרט לא שילם אגורה, דרש ממנו מבקר המדינה אז השופט אליעזר גולדברג, להחזיר את ההלוואה - שערכה כיום הוא כ-150,000 דולר, כחצי מיליון שקל - בתוך חמש שנים.



אולמרט קיבל את ההלוואה כשכיהן כח"כ באופוזיציה, כמה חודשים לפני שניצח את טדי קולק בבחירות לראשות העיר ירושלים. אלמליח היה בשנות ה-90 בעל השליטה בחברות שעסקו בחיפושי נפט בישראל. באישור הדירקטוריונים של החברות הוא משך הטבות שנויות במחלוקת. אחד מחברי הדירקטוריונים האלה היה אהוד אולמרט.



כששאל המבקר גולדברג מדוע לא הוחזר הכסף, הוא נענה ע"י אולמרט, אז כבר שר התעשייה והמסחר ומ"מ ראש הממשלה, שהוא מתכוון להחזיר את ההלוואה כשיתאפשר לו, וממילא אלמליח לא דרש את כספו בחזרה. גולדברג יכול היה להעביר את פרטי המידע ליועץ המשפטי לממשלה, אך העדיף לסכם עם אולמרט על מסמך שעליו יחתום אלמליח שבו אולמרט יתחייב להחזיר את הכסף עד ינואר 2009, אם לא יתבקש לעשות זאת קודם.



למה בחר גולדברג בהסדר הזה? למה לא העביר את המידע על ההלוואה שלא הוחזרה במשך יותר מעשור לבדיקת היועץ המשפטי לממשלה? גולדברג סירב להגיב לשאלות אלה בטענה שהצהרת ההון סודית. למרות פניות חוזרות ונשנות לא ניתן היה להשיג את תגובתו של אלמליח. יועץ התקשורת של רה"מ מסר בתגובה ש"כל הנושא דווח וטופל בצורה מסודרת מול מבקר המדינה. כשהמועד שנקבע להחזרתה יגיע, היא תיפרע".



התחקיר המלא יפורסם ביום שישי במוסף הארץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully