וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מונה כונס לפרויקט בתל ברוך צפון שבבעלות רועי מרגלית

רז סמולסקי

16.7.2008 / 9:25

בחודשים האחרונים גילו בבנק אדנים שכספי רוכשים ב-3 מיליון שקל לא הופקדו בחשבון הליווי של הבנק

בנק אדנים הגיש בתחילת החודש לבית המשפט בקשה למנות את באי כוח הבנק, עוה"ד א. צבי רוזנברג ואלי טיקטינסקי, לכונסי הנכסים של פרויקט בית וגן. מדובר בפרויקט בן 12 יחידות דיור, הנמצא בפינת הרחובות בני אפרים וחנה רובינא. כ-11 דירות בפרויקט נמכרו בסכום כולל של כ-20 מיליון שקל, והעבודות בו הופסקו בשלב הגמר.



ל-TheMarker נודע כי בחודשיים האחרונים גילו בבנק אדנים כמה מקרים שבהם כספי הרוכשים בהיקף של כ-3 מיליון שקל לא הופקדו בחשבון הליווי של הבנק. עד להתפתחות זו שחלה לפני כחודשיים, הופקדו כספי הרוכשים בחשבונות הליווי, והם קיבלו בגינן ערבויות חוק מכר. ההערכה היא כי כספן של מספר קטן מאוד של משפחות לא הופקד כראוי בחשבון הליווי ולא ברור אם יש בידן ערבות חוק מכר.



מבנק אדנים נמסר כי בשל הפרות מהותיות של הסכם הליווי, הגיש הבנק בקשה למינוי כונס נכסים לפרויקט, שתפקידו יהיה לבחון אפשרות להשלים את בניית הדירות, תוך צמצום הנזקים לרוכשים.



מרגלית מסר בתגובה כי הפרויקט נמצא בקשיים, ובכוונתו להכניס משקיע נוסף שייכנס בנעליו. לדבריו, מדובר במשקיע ידוע שיוכל להזרים לפרויקט כ-5 מיליון שקל כדי להשלימו, ובמקרה כזה יוכל הבנק לצאת מהפרויקט, שיושלם ללא צורך בהשקעה נוספת של הבנק או של רוכשי הדירות.



בתחילת 2002 פירסם מינהל מקרקעי ישראל חמישה מכרזים לרכישת קרקעות בתל ברוך צפון עם זכויות בנייה לשש יחידות דיור בכל מגרש. קבוצת ערד של מרגלית זכתה בשניים מהם, ובסך הכול ב-12 יחידות דיור.



היזמים, שזכו בשלושת המכרזים הנוספים, שילמו מחיר ממוצע של 708 אלף שקל לקרקע ליחידה. מרגלית הציע בעבור מגרש אחד כ-5.3 מיליון שקל - הצעה המשקפת עלות של 887 אלף שקל לקרקע ליחידה, ובעבור המגרש השני הוא שילם כ-4.8 מיליון שקל, סכום המשקף עלות של 800 אלף שקל לקרקע ליחידה. בממוצע שילם מרגלית כ-845 אלף שקל ליחידה - סכום הגבוה ב-13% מזה ששילמו הזוכים האחרים במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully