וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל הסטורי חדש

16.7.2008 / 9:13

הדולר נסחר ברמות שפל חדשות מול האירו 1.6038

יום תנודתי מאוד עבר אמש על הדולר האמריקאי ועל שוק המטבעות כולו. אמש המשיך השוק באותה מגמה אנטי דולר שהתחילה ביום שישי האחרון. חששות כי קריסה של ענקיות המשכנתאות, פאני מיי ופרדי מאק יכולה לשלוח את כלכלת ארה"ב למשבר כלכלי עמוק החלישו את הדולר עד רמה היסטורית מול מטבעות כמו האירו והדולר האוסטרלי. לאחר ההודעה הדרמתי ביום ראשון בשעות הערב כי הפד והממשל האמריקאי סיכמו על תוכנית הצלה של שוק המשכנתאות בארה"ב, היום הגיע את תורו של נגיד הפד, בן ברננקי, לעמוד מול הקונגרס בעדותו החצי שנתית על הכלכלה האמריקאית. מנאומו של הנגיד עלה כי העדיפות הראשונה אצל קובעי המדיניות היא להחזיר את היציבות לשווקים הפיננסים. עוד הוסיף ברננקי כי העלייה החדה במחירי האנרגיה יחד עם התכווצות בשוק הנדל"ן מציבות סיכונים משמעותיים לצמיחה כלכלית בארה"ב. התגובות האלו של ברננקי על המדיניות המוניטארית הן הראשונות מאז הכרזה על הריבית על כנה ב-25 ליוני. אז טען ברננקי כי הסיכונים העומדים בפני הצמיחה נחלשו. במקביל לנאומו של ברננקי, נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, דיבר במסיבת עיתונאים מהבית הלבן. בוש התייחס לתוכנית ההצלה לשני החברות, פאני מיי ופרדי מאק, ואמר כי לא מדובר בחילוץ של שתי החברות מצרותיהן הכלכליות, משום שהן יישארו בבעלותם של בעלי המניות שלהן וציין כי הממשלה לא צריכה להיות מעורבת בחילוץ חברות. החוזים העתידים על הריבית על הדולר אשר נסחרים בבורסה של שיקגו מתמחרים סיכוי של 3% כי הפד יעלה את הריבית בפגישתה הקרובה ב-5 באוגוסט. חשוב לציין כי החוזים הראו שלשום על סיכוי של 12% וסיכוי של 77% לפני חודש.מבחינת נתונים התפרסם אמש בארה"ב מדד המחירים ליצרן שיצא גבוה מהצפי ומאוחר יותר מכירות קמעונאיות ומלאים עסקיים אשר יפתיעו לרעה. היום צפוי להתפרסם בארה"ב מדד המחירים לצרכן, שינוי בהון חוזר, מדד משכנתאות שכר ממשי ותפוקה תעשייתית.

EUR

הצמד אירו/דולר רשם אמש שיא חדש לאחר שבשעות הצהרים נסחר הצמד סביב רמות של 1.6037 דולר לאירו, וזאת על רקע חששות כי הכלכלה בארה"ב בדרך למשבר כלכלי עמוק. בזירת המקרו כלכלית התפרסם אמש בגרמניה בשעות הצהרים הסנטימנט הכלכלי של מכון ZEW אשר נפל לשפל היסטורי ב 63.9- מול צפי ל 55-. העלייה החדה במחירי אנרגיה יחד עם השער החליפין הגבוה של האירו ממשיכים להעיק על הסנטימנט בקרב המשקיעים בגרמניה. הנפילה החדה בסנטימנט לא הצליחה לשנות את המומנטום של האירו שבשעות הצהרים נסחר מעל ל 1.6000. לאחר שהאירו קבע את שיאו החדש, מימוש רווחים מצד הסוחרים ועלייה בשווקים בארה"ב על רקע נפילה החדה של מחיר הנפט החזירו את הצמד אירו/דולר לרמות פתיחה של יום המסחר סביב רמות של 1.5900. היום צפוי להתפרסם באירופה מדד המחירים לצרכן.
נקודות תמיכה והתנגדות:

תמיכה: 1.5870 1.5830 1.5800
התנגדות: 1.5950 1.5980 1.6000

GBP

הפאונד האנגלי התחזק אמש מול הדולר האמריקאי והצמד חזר להיסחר מעל רמה של 2 דולר לפאונד ובשעות הבוקר הצמד נסחר סביב רמות של 2.0150, הגבוה מזה 4 חודשים. אמש פורסם באנגליה מדד המחירים לצרכן אשר הראה על עלייה שנתית של 3.8% מול צפי ל-3.6%, זוהי הרמה הגבוה מזה 11 שנה. הנתון מחזק את הערכות האנליסטים כי הבנק המרכזי באנגליה יאלץ לעלות את גובה הריבית למרות ההתקררות בכלכלה אנגלית. בשעות הערב ועל רקע מימוש רווחים הצמד פאונד/דולר נחלש ב- 150 נקודות ונסחר סביב רמות של 2.0020. היום התפרסם באנגליה שכר ממוצע ומספר דורשי דמי אבטלה.
נקודות תמיכה והתנגדות:

תמיכה: 2.0000 1.9900 1.9870
התנגדות: 2.0150 2.0200 2.0300

AUD NZD

הדולר האוסטרלי נסחר אמש מול עמיתו האמריקאי ברמות הגבוהות מזה 25 שנה סביב רמות של 0.9850. התחזקות של הדולר האוסטרלי הגיע על רקע פרסום פרוטוקול של ישיבת האחרונה של הבנק המרכזי באוסטרליה. מהפרוטוקול עלה כי הפחתה בריבית אינה על הפרק וזאת בעקבות עליה בלחצים האינפלציוניים. גם הדולר הניו זילנדי התחזק אמש מול האמריקאי והצמד חזר להיסחר מעל רמות של 0.77 בפעם הראשונה מזה חודש. התחזקות של הקיווי הגיע על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן אשר יצא גבוה מהצפי ומעלה אופטימיות אצל הסוחרים כי הבנק המרכזי בניו זילנד ישאיר הריבית ללא שינוי בפגישתו הקרובה שבוע הבא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

ILS

הצמד המקומי נסחר אמש בתנודתיות רבה. בשעות הבוקר ועל רקע היחלשות גלובלית של הדולר הצמד דולר שקל חזר להיסחר סביב רמת התמיכה ב-3.30 ושערו היציג נקבע ב-3.3020. אך בשעות הערב ולאחר שפורסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני הצמד חזר להיסחר בין הבנקים סביב רמות של 3.3300 שקל לדולר. המדד הראה על עלייה מתונה של 0.1% לעומת צפיות השוק של 0.5%. מייד לאחר המדד הדולר התחזק מול השקל ב-0.5% על רקע ציפיות הסוחרים כי הנגיד פישר לא יצטרך לעלות את גובה הריבית בחודש אוגוסט.
נקודות תמיכה והתנגדות:

תמיכה: 3.3300 3.3000 3.2700
התנגדות: 3.3700 3.4000 3.4300



המידע הנ"ל ניתן לצרכי מתן מושג כלכלי בלבד, הוא אינו מבוסס על מחקר. יובהר כי המידע המוצג ניתן על בסיס הערכה בלבד ואין להסתמך עליו ו/או לראות בו המלצה ו/או הצעה ו/או שידול ו/או הדחה לקנות או למכור או לבצע עסקאות. איזי פורקס אינה נוטלת ולא תיטול כל אחריות בגין כל סוג של שימוש שיעשה בתכנים המופיעים לעיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully