וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל שוקי הון: המדד הנמוך מהציפיות אינו מפיג החשש מפני העלאה נוספת של הריבית במשק

TheMarker

16.7.2008 / 9:32

מבית ההשקעות מעריכים כי יתכנו העלאות נוספות אך מינימליות

למרות המדד הנמוך ביחס לציפיות, אנו למדים כי הצרכנים טרם הפנימו את ההאטה ואינם חשים בה באורח המשפיע על הרגלי הצריכה - ולראייה מוכנים לשלם 11% יותר על מוצרים בתחום ההלבשה וההנעלה.



מצד שני נצפתה הפתעה בסעיף הדיור, בו נרשמה ירידה קלה של 0.2%, לעומת ציפיותינו לעלייה של 1.1%. הנתונים שצפינו בהם בחודשים האחרונים לימדו על היפוך מגמה קיצוני שעל פיו מנגנון התמסורת נחלש בצורה משמעותית. היסטורית, שער החליפין שהשפיע בדרך-כלל על מדד המחירים לצרכן דרך סעיף הדיור, המהווה כ-21% מהמדד - כבר אינו חזק כפי שהיה בעבר. לכן, אין בהיחלשות הדולר בכדי להסביר את הירידה במחירי הדיור.



באשר למשמעות המדד לגבי הריבית במשק יש להכיר בכך שהמדד הנמוך מהציפיות לא מפיג את החשש מפני העלאה נוספת של הריבית על ידי הנגיד. בחודש יוני העלה נגיד בנק ישראל את הריבית ב-0.25% ל-3.75%. להערכת כלכלני מגדל שוקי הון, הנגיד יעלה במינימום האפשרי את הריבית, משיקולים של האטת קצב האינפלציה במשק.



מצד שני, מעריכים בבית ההשקעות, כי פישר צופה האטה ולכן הוא יסתפק בהעלאות ריבית מינימאליות ככל האפשר. בכל מקרה, העלאת הריבית הקודמת תמתן את הביקושים אך הדבר צפוי להתרחש רק בחודשים הקרובים ולא באופן מיידי. כמו כן, נכון להיום הסימנים מעידים על האטה בקצב הצמיחה, אך לא על שינוי מגמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully