וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל פיננסים: אסם - לא רק מותג

TheMarker

16.7.2008 / 9:42

אסם מציגה 36 רבעונים רצופים של צמיחה



חברת מתמקדת ביצור ושיווק של מוצרי מזון. אסם הינה בין החברות הגדולות במשק בתחום זה. מי מאיתנו לא מכיר את המותג "במבה"?! בתקופת אי וודאות עם תנודתיות חדה המאפיינת את השווקים כעת, אנו מרגישים בנוח להחזיק בתיק ההשקעות מניה כגון אסם, המציגה שיעורי צמיחה במשך 36 רבעונים רצופים, לפי דברי החברה.
לחברה 4 תחומי פעילות עיקריים: חטיפים ומאפים בהם נמנים מוצרי השוקולד ודגני הבוקר. מזון בטמפרטורת החדר הכוללים פסטה; מרקים; תבשילים; רטבים; שימורים; קפה; ומזון לחיות מחמד. מזון מצונן של סלטים מוכנים ומיני נקניקים ומזון קפוא כגון: מוצרי מאפה; תחליפי בשר; ארוחות מוכנות; גלידות וכולי.



נסטלה העולמית מחזיקה כ-54% מאסם. דבר זה עוזר לאסם בתהליכי התייעלות, בהסכמים אסטרטגיים ובכניסה לחו"ל אך במקביל כובל את אסם בייצור וייצוא מוצרים הדומים למוצרי נסטלה. שיעור הרווח התפעולי של אסם עומד על 11.8% לשנת 2007. שיעור הרווח התפעולי של נסטלה הינו כ-14%. מהלך ההתייעלות בחברה יעזור לאסם להגיע ליעדה, השגת רווח תפעולי זהה לזה של נסטלה.



כחלק מתהליך ההתייעלות, אסם עוסקת כרגע בשילוב מערכת ה-GLOBE העולמית של נסטלה לצורך יצירת סטנדריזציה עולמית בין כל מערכות המחשב וכל תהליכי העבודה האופטימאליים וזאת בכל חברות נסטלה בעולם. מהלך זה אמור להוזיל עלויות תפעוליות.
החברה הודיעה על הקמת חטיבה למזון מוכן המאחדת את הפעילות בארץ ובחו"ל של טבעול, צבר ובונזור. הקמת החטיבה נועדה להעמיק את הסינרגיה, לפתח ולהרחיב את הפעילות הבינלאומית של טבעול וצבר.



החברה השלימה בסוף 2007 את מעברה למרכז לוגיסטיקה והפצה חדש בשוהם. המרכז החדש מיזג לתוכו 6 מרכזי הפצה ובכך שיפר את מדיניות ניהול המלאי של החברה וקיצר תהליכי הפצה.
החברה הקימה מפעל רטבים חדש בשדרות אשר תמזג לתוכו את מפעל הרטבים של פ"ת. המיזוג יאפשר התייעלות תפעולית וסינרגיה בייצור.



לא נתעלם מעליית חומרי הגלם המשפעים על פעילות החברה. אך למדים מתוצאות החברה שגם עם אתגר זה היא התמודדה בגלל חוזק מיתוגי, גלגול חלק מן העלויות לצרכן, כוח בניהול משא ומתן מול לקוחותיה ומחירים נוחים של חומר גלם כחברת בת של נסטלה.
אסם חתמה על מזכר הבנות לרכישת 51% בתחום המזון לתינוקות ממעברות הפועלת תחת המותג "מטרנה".
חברת נסטלה רכשה לפי כשנה את המותג "גרבר", אנו משערים שהפצת מוצרי גרבר בארץ תיעשה על ידי אסם.
במוצרי תחליפי הבשר יש לאסם יתרון מובהק על מתחרותיה ופעילות זו אינה מתנגשת עם פעילות נסטלה. רואים זאת לפי הקמת מפעל לתחליפי בשר בצ'כיה - מוצרי טבעול.
אנו משערים כי מנוע צמיחה באסם יחול דרך מוצרים אלו.



נכתב על ידי נטלי לשם, מנהלת השקעות של הראל רקנאטי מקבוצת הראל פיננסים



לזירת היועצים


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully