וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המדד הנמוך: הדולר התחזק ב-1.3%

יובל מעוז

16.7.2008 / 16:42

נסגר ברמה של 3.35 שקלים. זאת, לאחר שאמש פורסם מדד המחירים לצרכן, אשר הפתיע ועלה ב-0.1% והפחית את החששות מאינפלציה

מדד המחירים לצרכן אשר פורסם אמש היה נמוך מתחזיות האנליסטים והסתכם בעלייה של 0.1%, תמך היום בהתחזקות הדולר. המטבע האמריקאי עלה ב-1.3% ושערו היציג נקבע על 3.344 שקלים. במסחר בין הבנקים נמשכה העלייה של המטבע האמריקאי והוא נסחר תמורת 3.355 שקלים.

הכלי המרכזי של בנק ישראל לשמירה על יציבות המחירים במשק הוא שינוי גובה הריבית. כאשר האינפלציה גבוהה, נוהג הבנק המרכזי להעלות את הריבית בכדי לעודד חיסכון. ריבית גבוהה מחזקת בדרך כלל את המטבע המקומי. כעת, כשהתפרסם המדד הנמוך יחסית, נחלש המטבע המקומי.

לפי המדד האחרון, מתחילת השנה, מסתכמת האינפלציה ב-2.3%. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-4.8%. היורו עלה היום 0.6% ושערו היציג נקבע היום על 5.322 שקלים. בין הבנקים המשיך היורו לעלות ונסחר תמורת 5.328 שקלים. הדולר נחלש ב-0.1% מול היורו ונסחר בשער של 1.5927 דולר ליורו לאחר נקיטת צעדי החירום בארה"ב להצלת בנקי המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק.

דרור זק"ש, מנהל חדר מסחר בבנק הבינלאומי, אמר היום כי "המדד הנמוך הוריד את הלחץ מבנק ישראל להעלות את הריבית כבר החודש, ויש תהודה לכך באיגרות החוב הממשלתיות מסוג שחר. אנחנו רואים גם שהדולר בעולם נרגע, וזה כמובן מסייע לדולר בארץ. עם זאת, צריך לזכור שהדולר נסחר היום גם במחיר של 3.333 שקלים, כך שעדיין לא ניתן לקבוע מגמה לתנועת שער החליפין. לא ראינו עסקאות גדולות מאוד היום, המסחר היה יציב ולקראת שעות הערב עם נטייה לעליות".

  • עוד באותו נושא:
  • דולר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully