וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סולל גיבשה קבוצה למכרז להקמת תחנות כוח סולאריות

יורם גביזון

16.7.2008 / 9:45

מלבד סולל תכלול הקבוצה שתי חברות בורסאיות, שיתמודדו עמה על הקמת התחנות בנגב

אבי ברנמילר, מנכ"ל סולל, אמר שהחברה גיבשה קבוצת חברות שתכלול מלבדה שתי חברות ציבוריות אחרות. סולל תחזיק ביותר מ-25% משלוש החברות שיוקמו לצורך ההקמה, ההפעלה והבעלות על התחנות. להערכתו, הפעלת התחנות תחל לא לפני 2011, בהנחה שהגשת הצעה מפורטת תיקבע לרבעון הרביעי של 2009.



ברנמילר, שדיבר אתמול בטקס להענקת תואר יצואן מצטיין לסולל, אמר שהחברה העדיפה לחבור לחברות ישראליות, כדי להשאיר בישראל את הייצור ומקומות העבודה שייווצרו במהלך הקמת תחנות הכוח הסולאריות. לדבריו, פרויקט תחנות הכוח יגיע להיקף של מיליארד דולר, מה שידרוש מסולל ליצור שותפות עם חברות בעלות מאזן של 3 מיליארד שקל לפחות, כדי שתוכל להמשיך במקביל בפעילות באירופה ובארה"ב.



סולל מספקת ציוד ומקימה תחנות כוח בטכנולוגיה תרמו-סולארית על בסיס טכנולוגיה שפיתחה חברת לוז, שהקימה תשעה תחנות במדבר מוג'בה בקליפורניה ב-91'.



ברנמילר ציין שהחברה תחל בספטמבר 2008 בהקמה של שלוש תחנות כוח סולאריות בלבריחה, אנדלוסיה, שההספק של כל אחת מהן הוא 50 מגה-ואט. סולל שותפה בפרויקט זה עם חברת Sacyr הספרדית. לדבריו, החברה - המעסיקה 330 עובדים כיום - נערכת לגיוס 300 עובדים נוספים בספרד ומקימה מפעל לייצור ציוד עבור הפרויקטים בספרד, באתר בעיר La Carolina שבמחוז אנדלוסיה.



ברנמילר אמר שסולל מנהלת מו"מ לאספקת שדה סולארי עבור חברות שיפעילו אותו באירופה, בהיקף של מאות מיליוני דולרים. פעילותה של החברה בקליפורניה, ובעיקר הפרויקט להקמת תחנות כוח סולאריות בהספק של 553 מגה-ואט עבור חברת האנרגיה PG&E ומכירתו על פי חוזה חשמל ל-25 שנה, תקועים בשל ההערכות כי הטבות המס (itc) של 30% מהיקף ההשקעה באנרגיה מתחדשת לא יחודשו עם פקיעתן ב-2008 וימתינו עד לכניסתו של הממשל הבא לבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully