וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קסטרו ורנואר לא מוכנות להיות שכנות

עדי דברת

16.7.2008 / 10:13

הרשתות מתנות פתיחת חנויות במרכזי קניות בכך שלרשת השנייה לא תהיה בהם נוכחות. בכיר באחד הקניונים: המתח הולך ומתגבר

קסטרו ורנואר לא מעוניינות להיות שכנות במרכזי קניות - כך סיפרו אתמול גורמים בכירים בקניונים. לדבריהם, המאבק בין קסטרו לרנואר החריף עד כדי כך ששתי הרשתות מתנות את כניסתן לקניון או לפרויקט מסחרי בכך שהרשת השנייה לא תימצא באותו הפרויקט.

בכיר באחד הקניונים סיפר כי "המלחמה החמירה אחרי שחנות KENVELO בקניון שבעת הכוכבים התפנתה לפני כשנה. קסטרו ורנואר נאבקו מי תיקח אותה. מנכ"ל קסטרו סיכם בעל-פה שהוא לוקח את החנות. רנואר הציעה לשלם יותר ובסוף קיבלה אותה". לדבריו, המתח בין הרשתות הולך ומתגבר. "המצב כיום הוא שכל אחת מהרשתות אומרת על כל פרויקט חדש: 'אם השנייה פותחת חנות בפרויקט - אני לא פותחת'".

בכיר אחר הסביר כי הסכמה על בלעדיות לרשת אחת מנוגדת לחוק, ולכן הסכמים מסוג זה לא עולים הכתב, אך "נעשות הסכמות בעל-פה, לפיהן אם רשת אחת חותמת אז השנייה לא תיכנס לפרויקט". לדבריו, רשתות בדרך כלל לא רוצות שהמתחרות שלהן יפתחו חנות באותו פרויקט, אך קסטרו ורנואר פועלות באגרסיוויות שלא קיימת בשאר הרשתות.

התחרותיות בין הרשתות על המיקומים נובעת, לדברי אותם גורמים, מכך ששתי הרשתות פונות לאותו קהל יעד, ואולם רנואר מציעה מוצרים דומים במחירים נמוכים יותר. עם זאת, מסקר מיוחד שערך מכון המחקר מידע שיווקי סי.איי עבור Themarker, שבדק את מאפייני צריכת הבגדים בישראל, עולה כי קסטרו היא הרשת המוכרת ביותר בישראל. במדד המודעות של רשתות - כלומר, היכולת לזכור את שם החברה בלי לזהות אותה מרשימה - קיבלה קסטרו 44% מודעות. בדומה לשנה שעברה, רנואר התמקמה במקום השלישי במודעות הציבור עם 23%, אך הראתה שיפור מהשנה שעברה, אז דורגה במקום החמישי.

ממדד מותגי העתיד של מגזין TheMarker שפורסם באחרונה, עולה כי קסטרו משפרת עמדות יחסית לשנה שעברה, אך בשל ניסיונותיה להיות ייחודית יותר גרמו לכך שמדד מותגי העתיד שלה היה נמוך מהמדד של הרשתות המתחרות. כך, מדד מותגי העתיד של קסטרו השתפר אומנם מ-37% ב-2007 ל-48% ב-2008, אך הוא עדיין נמוך יותר משל רנואר, שמדד מותגי העתיד שלה עומד על כ-67%.

"אני מקבל את הטענה שלהם לגבי קניונים קטנים ואני גם עושה סקרי פופולריות בקרב האוכלוסייה באזור", אמר הבכיר. "בקניונים הגדולים יש מקום לשתיהן, ואני אומר להן - או ששתיכן תהיו או שאף אחת לא תהיה". לדברי הבכיר השני, בפרויקטים קטנים יותר שבהם יש 40-50 חנויות, הרשת שחותמת ראשונה על הקמת חנות בפרויקט זוכה ונשארת יחידה. עם זאת, בפרויקטים גדולים של כ-150 חנויות, קסטרו ורנואר לא יכולות להציב תנאים ולא ניתנת להן האפשרות למנוע את כניסת הרשת המתחרה.

סרג' דרעי, מנכ"ל רנואר, מסר בתגובה: "אין דבר כזה. קסטרו ניסתה כמה פעמים לעצור אותנו מלהיכנס לפרויקט, למשל בקניון בראש פינה. אבל אנחנו לעולם לא מתנים את זה כתנאי. אנחנו בעד תחרות ואין לנו שום בעיה עם תחרותיות".

גבי רוטר, מנכ"ל קסטרו, מסר בתגובה: "קסטרו היא חברת האופנה המובילה בישראל, כך גם לפי סקר המותגים של גלובס ושל TheMarker. אנחנו בקסטרו דוגלים ואוהבים תחרות. ידיעה זו אינה נכונה ואין לנו מושג מאיפה הגיעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully