וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת גוגל-יאהו: בקפיטול לא אוהבים

אשר שכטר

16.7.2008 / 10:40

בשימוע שנערך בנושא בסנאט, ניסו יאהו וגוגל להגן על שיתוף הפעולה ביניהן. מיקרוסופט: "שליטה חסרת תקדים על השער של האינטרנט"

שיתוף הפעולה בין גוגל ליאהו בתחום הפרסום המקוון ספג ביקורת חריפה ביום שלישי, במהלך שימוע שנערך בנושא בוועדת המשפטים של הסנאט. נוכח הטענות כי שיתוף הפעולה יעניק לגוגל שליטה חסרת תקדים על תחומי הפרסום והחיפוש באינטרנט ויפגע בתחרות בשוק, טענו שתי החברות כי שיתוף הפעולה ביניהן יועיל לצרכנים.

בראד סמית, סגן נשיא בכיר במיקרוסופט והיועץ המשפטי של החברה, אמר במהלך השימוע כי העסקה עם גוגל תעניק לה "שליטה חסרת תקדים" על מה שתיאר כ"שער של האינטרנט". "אם החיפוש הוא השער לאינטרנט, ורוב האנשים מאמינים שכך הוא, העסקה הזאת תעניק לגוגל עמדה של שליטה על אותו שער ועל המידע שיזרום דרכו", אמר סמית.

העסקה בין גוגל ליאהו, הוסיף סמית, "תעניק לגוגל שליטה חסרת תקדים בשוק הפרסום צמוד תוצאות החיפוש - כ-90% מהמודעות שיופיעו בצמוד לתוצאות חיפוש יהיו שייכות לגוגל". התוצאה, לדברי סמית, תהיה שמחירי הפרסום יעלו ופרטיות הגולשים תיפגע באופן משמעותי.

"מעולם בהיסטוריה של עולם הפרסום, לא נרשם מצב שבו חברה אחת שלטה על מחיריהן של יותר מ-90% מהפרסומות במדיום מסוים. לא בטלוויזיה, לא ברדיו ולא בעיתונות המודפסת. אין שום סיבה שזה יקרה באינטרנט", אמר סמית.

בחודש שעבר הודיעה יאהו, שרשמה שמונה רבעונים רצופים של ירידה ברווחים, על שיתוף הפעולה השנוי במחלוקת עם גוגל, שלדבריה יניב לה הכנסות בסך 800 מיליון דולר בשנה. במסגרת שיתוף הפעולה עם גוגל, תשתמש יאהו במערכת ה-AdSense של ענקית החיפושים המקוונים ותפרסם את מודעות הטקסט של גוגל סמוך לחלק מתוצאות החיפוש שלה. העסקה עדיין תלויה באישור הרגולטורים.

על העסקה עם גוגל הכריזה יאהו לאחר כישלון המגעים בינה לבין מיקרוסופט, שביקשה לרכוש את החברה תמורת 47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. לאחר שהצעת הרכש שלה נדחתה על ידי יאהו בטענה כי היא נמוכה מדי, ניסתה מיקרוסופט לרכוש מיאהו את חטיבת החיפושים המקוונים שלה, אך גם הצעה זו נדחתה על ידי החברה.

דיוויד דראמונד, היועץ המשפטי הבכיר של גוגל, טען במהלך השימוע כי שיתוף הפעולה בין גוגל ליאהו יסייע הן לגולשי האינטרנט והן למפרסמים והוסיף כי "שוק הפרסום המקוון הוא תחרותי. ההסכם הזה הוא לא מיזוג ולא מיזם משותף".

"מדוע גוגל נכנסה לשיתוף הפעולה הזה? משום שאנחנו חושבים שנעשה כסף, כמובן, ומשום שאנו מאמינים שכך יתאפשר לנו להעניק למיליוני צרכנים ומפרסמים גישה למודעות פרסום מקוונות יותר רלוונטיות. המערכת של גוגל מספקת תוצאות טובות יותר, ויאהו תוכל להשתמש בה כדי לשפר את תוכנת הפרסום שלה, כך שהמערכת כולה תהפוך ליעילה יותר", אמר דראמונד.

גם היועץ המשפטי הבכיר של יאהו, מייקל קלאהן, טען כי שיתוף הפעולה אינו מעיד על מיזוג קרב בין יאהו לגוגל. "אנחנו נמשיך להתחרות עם גוגל, והם ימשיכו להתחרות בנו. מדובר בהסכם מסחרי בין שתי חברות שיישארו אוטונומיות ויתחרו באגרסיוויות ביניהן בתחומי החיפושים, הסלולר, החדשות, האי-מייל והפיננסים", אמר קלהאן.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • יאהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully