וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנות מאסר על תנאי נגזרו על יו"ר סמסונג לשעבר לי קון הי - שהורשע בהעלמת מס

הדר תדמור

16.7.2008 / 10:36

לי, שהוביל את סמסונג במשך 20 שנה, נוקה מהאשמות לגבי הפרת אמונים והנפקה בלתי חוקית של איגרות חוב

לי הורשע בהעלמת מס ונוקה מכל שאר ההאשמות נגדו, הכוללים הפרת אמונים והנפקה בלתי חוקית של איגרות חוב. בנוסף, קבע בית המשפט בדרום קוריאה כי על לי לשלם 10 מיליארד וון (109 מיליון דולר). התובעים בדרום קוריאה היו מעוניינים כי ייגזר על לי גזר דין של 7 שנות מאסר וקנס של 350 מיליארד וון.



בחודש ינואר החלה התביעה בדרום קוריאה לחקור את בכירי תאגיד סמסונג, שבבעלותו ענקית הטכנולוגיה סמסונג אלקטרוניקס - באשמת העלמת כספים והחזקת קופה קטנה שבה למעלה מ-200 מיליון דולר, למטרת שוחד פקידי ממשלה.



פרשת השוחד, שכונתה על ידי פרשנים פוליטיים בדרום קוריאה "רפובליקת סמסונג", פרצה בתחילת נובמבר 2007. קים יונג צ'ול, לשעבר מנהל המחלקה המשפטית של סמסונג, חשף כי החברה הפעילה קרן חשאית שהעבירה תשלומי שוחד לתובעים, לשופטים, לעיתונאים ולפקידי ממשלה. זאת, כדי למנוע בדיקות משפטיות של סוגיות הקשורות להתנהלותו של יו"ר סמסונג, לי קון הי - בהן העברת השליטה בחברה לילדיו.



באפריל הוגש כתב האישום נגד לי קון הי. היו"ר הואשם כי העלים מסים בשווי 112.8 מיליארד וון, והפר אמונים לאחר שגרם לחברה הפסדים בשל מינוי בנו לראשות אחת מחטיבות התאגיד. עם זאת, התביעה לא מצאה עדויות לשוחד של פוליטיקאים בידי לי.



לי התפטר באפריל מתפקידו בסמסונג אלקטרוניקס, לאחר הגשת כתב האישום נגדו. "אני מצטער מאוד שגרמתי לדאגה רבה הקשורה לחקירה", אמר באפריל היו"ר לי בפני עיתונאים, והוסיף: "אני אשא באחריות החוקית והמוסרית המלאה". על אף ההתפטרות, המשיך לי להיות בעל השפעה בחברה, בשל נתח המניות הגדול שבבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully