וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאידמק עתר לבג"ץ נגד החלטת הרשות השנייה כי עליו למכור מניותיו ברדיו 99 - טוען שמדובר באפליה

אופיר בר-זהר

16.7.2008 / 11:14

ברדיו 99 טוענים שתחנות אחרות מנוהלות בידי גורמים המעורבים בפוליטיקה - ושהצעד יביא לסגירת התחנה

מנכ"לית רדיו 99, מישל קרמרמן, אמרה כי "לתחנה תקנון ובו התחייבות מפורשת של הבעלים שלא יתערב בתוכן השידורים. יתרה מזאת, בחוזי העיתונאים שעובדים בתחנה יש סעיף המבטיח להם חופש עיתונות מוחלט. אמצעים אלה בונים "חומה סינית" בין הבעלים לבין התוכן".



בעתירה, שהוגשה על ידי עורכי הדין רון גזית ואמיר ונג ממשרד רון גזית רוטנברג, נטען כי התחנה תיאלץ להיסגר בשל החלטת הרשות: "ההחלטה להפקיד את המניות לאלתר בנאמנות עיוורת לצורך מכירתן הכפויה תוך חמישה חודשים, כאשר הזיכיון מסתיים תוך מספר חודשים ומכרז חדש עתיד להתפרסם, תגרום לסגירת התחנה. לא ניתן בלוח זמנים כה קצר גם למכור את התחנה וגם להתכונן למכרז".



עוד נטען בעתירה כי החלטת הרשות "עומדת בניגוד מוחלט וגמור להלכות בית המשפט העליון מ-1953, אשר קובעת כי סגירת אמצעי תקשורת מהווה פגיעה חמורה בזכויות יסוד ולכן אסור לרשות לסגור אמצעי תקשורת, אלא אם תשתכנע כי קיים חשש כבד, קרוב לוודאי, כי אותו אמצעי תקשורת יקדם מטרות פוליטיות של בעליו בשידוריו או יפגע בשלום הציבור" - זאת בעוד גאידמק מעולם לא התערב בשידורי התחנה, כך לפי העתירה.



עוד טוענים ברדיו 99 כי החלטת המועצה מפלה את העותרים לרעה לעומת שמונה מתחנות הרדיו האחרות אותם מנהלים בעלי מניות חברי מרכז במפלגות ליכוד, מפד"ל ומפלגת העבודה - שחלקם גם משדרים בתחנות שלהם באופן קבוע.



רדיו 99 היתה אמורה להתמודד במכרז הרדיו האזורי בשרון אשר צפוי לצאת לדרך בסוף השנה. בין שדרני התחנה אפשר למצוא את לינוי בר גפן, עמנואל רוזן, אורלי וילנאי, גיא מרוז, ורדה רזיאל ז'קונט ועוד.



טרם התקבלה תגובת הרשות השנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully