וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר לקריאה ראשונה: הוצאות טיפול בילדים יוכרו במס

צבי זרחיה

16.7.2008 / 11:09

עלותה של הצעת החוק נאמדת ב-2 מיליארד שקל בשנה. מהזיכוי בגין הוצאות הטיפול בילדים ייהנו משפחות בהן שני ההורים עובדים

בניגוד לעמדת משרד האוצר, אישרה הבוקר הוועדה לקידום מעמד האישה את העלאתה להצבעה בקריאה ראשונה של הצעת החוק למתן זיכוי וניכוי במס ההכנסה בגין הוצאות טיפול בילדים. עלותה של הצעת החוק נאמדת על ידי האוצר ב-2 מיליארד שקל בשנה. מאחר שמדובר בהצעת חוק תקציבית שעלותה לקופת המדינה למעלה מ-5 מיליון שקל בשנה, יידרש לה רוב של 50 ח"כים בקריאות ראשונה עד שלישית במליאה.

הצעת החוק הוגשה על ידי יו"ר סיעת הליכוד, ח"כ גדעון סער; יו"ר סיעת מרצ, ח"כ זהבה גלאון; יו"ר סיעת ש"ס, ח"כ יעקב מרגי; ח"כ רונית תירוש, (קדימה); ח"כ אורית נוקד ונדיה חילו (עבודה); וח"כ אורי אריאל (איחוד לאומי-מפד"ל).

מהזיכוי בגין הוצאות הטיפול בילדים ייהנו משפחות בהן שני ההורים עובדים במשרה מלאה, או כאשר אחד מהם עובד במשרה מלאה והילד במשמרתו הבלבדית, כשמדובר בילדים עד גיל 5.

לגבי אמהות שאינן מגיעות לסף המס - הן יוכלו להעביר את נקודות הזיכוי למשכורתו החייבת של הגבר - או ליהנות ממענק, על פי הדגם של מס הכנסה שלילי.

סער אמר כי "הכרה בהוצאות הטיפול בילדים קיימת במדינות מערביות מתוקנות רבות - והיא משלבת תפישה חברתית צודקת וסיוע למשפחות הצעירות לצד ראייה כלכלית נכונה, שתאפשר את הגדלת ההשתתפות בשוק העבודה ותביא לעלייה בתוצר הלאומי".

  • עוד באותו נושא:
  • כנבת
  • מסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully