וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: ליהמן ברדרס צריך למכור נכסים ולכרות ברית אסטרטגית עם שותף גדול יותר - או להפוך לפרטי

סוכנויות הידיעות

16.7.2008 / 11:34

בראיון ל"וול סטריט ג'ורנל", אמרו אנליסטים כי בנק ההשקעות צריך לנקוט בצעדים דרמטיים

מניית ליהמן ברדרס זינקה ביום שלישי ב-6.5%, לאחר שהעיתון "ניו יורק פוסט" דיווח כי מנכ"ל הבנק, ריצ'רד פולד, שוקל ברצינות להפוך את הבנק לפרטי לאחר ששמועות והשערות לגבי מצבו הפיננסי של ליהמן גרמו למניותיו לצנוח בצורה חדה. מאז תחילת השנה נפלה מניית ליהמן בקרוב ל-80%, וביום שני ירדה מניית הבנק בכ-14% לרמתה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 1999 - 12.4 דולר.



מאז קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס בחודש מארס, גברו החששות גם לגבי עמידותו של ליהמן, לאחר שהבנק נאלץ לקצץ את כוח העבודה שלו בכ-10%. זאת, לאחר שדיווח על הפסד של 2.8 מיליארד דולר ברבעון הכספים שהסתיים - הפסד רבעוני ראשון מאז הופרד מחברת אמריקן אקספרס והונפק בשנת 94' - והזהיר כי ירשום הפסד רבעוני בסך מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, הפך הבנק למטרה נוחה עבור סוחרי שורט בוול סטריט.



במזכר פנימי ששלח לעובדי ליהמן בשבוע שעבר, אמר פולד כי שווייה המוערך של חטיבת ניהול הנכסים של הבנק עולה על שווי השוק שלו. שווי השוק של ליהמן התכווץ ל-9.2 מיליארד דולר בחודשים האחרונים, כסכום ההון שגייס הבנק מאז תחילת השנה ופחות משווי השוק של הברוקרית המקוונת TD אמריטרייד. הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בוחנת בימים אלה האם משקיעים ניסו להרוויח על ידי הימור נגד המניה והפצת שמועות כוזבות שעלולות להוריד את ערכה.



"ליהמן צריך למצוא שותף, אך צריך להיות מדובר בגוף שיעניק לו מידה משמעותית של אמינות ושיהיה לו צידוק אסטרטגי. זה לא יכול להיות סתם משקיע עם המון מזומנים, והבעיה בסביבה הנוכחית היא שאין הרבה שותפים פוטנציאליים בחוץ שיוכלו להעניק לליהמן את האמינות שאיבד", אמר אנליסט UBS גלן שור.



אנליסטים מעריכים כי ליהמן אינו צפוי לגייס הון פעם נוספת, כפי שעשה ביוני, כאשר גייס 6 מיליארד דולר. "הבעיה של ליהמן היא לא בעיה של הון. הבעיה היא למנוע מהלקוחות ומהעובדים לברוח", אמר שור.



דיוויד טרון, אנליסט בחברת בחברת פוקס פיט קלטון, אמר בדו"ח שפירסם השבוע כי הצעד הטוב שבו יוכל ליהמן לנקוט הוא להפוך לפרטי. עם זאת, אנליסטים מעריכים כי למרות שהמהלך יסייע לליהמן לחמוק מהשמועות שהובילו לצניחה במניותיו, הוא יתקשה לגייס את ההון הדרוש כדי לעשות זאת. הפיכת ליהמן לפרטי תאלץ את הבנק לקחת הלוואות ענק, דווקא בתקופה המתאפיינת בהידוק תנאי האשראי.



אנליסטים אחדים מעריכים כי ליהמן יוכל לגייס את ההון הדרוש כדי להפוך לפרטי באמצעות מכירה או התפצלות מחטיבת ניהול הנכסים, הכוללת את חברת ניהול הכספים נויברגר ברמן, אותה רכש ליהמן ב-2003. טרון מעריך את שווייה של היחידה ב-8 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully