וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עליית האינפלציה והעלאות ריבית הן רק שאלה של זמן"

רותם סלע

16.7.2008 / 12:30

כך מעריכים היום כלכלני הבנק הגרמני דויטשה בנק. חושבים כי המדד הנמוך שפורסם אמש ועמד על 0.1% אינו אינדיקציה לשינוי מגמה

בסקירה שמוציא היום הבנק הגרמני דויטשה בנק, מתנבאים כלכלני הבנק לגבי כיוון האינפלציה והריבית על רקע מדד יוני הנמוך שעמד על 0.1% בלבד ועל רקע תחזיות לעליית המדד ב-0.5%. בדויטשה חושבים כי המדד הנמוך אינו אינדיקציה לשינוי מגמה, ורואים את האינפלציה השנה גבוהה מ-4% ואת הריבית מזנקת בעקבותיה.

כלכלני הבנק מציינים כי בתוך מרכיבי המדד שעלה ב-0.1%, עלו מחירי המזון ב-0.4%. ב-12 החודשים האחרונים מציינים בדויטשה, עלה מדד מחירי המזון ב-13.4%. בניכוי העלייה במחירי המזון, עומדות עליות המחירים ב-12 החודשים האחרונים על 3.1% בלבד לעומת 4.8%.

"בזמן בו ריבית בנק ישראל עומדת על 3.75%, אנו עדיין מצויים בטריטוריה של ריבית ריאלית שלילית", מציינים כלכלני דויטשה ומוסיפים כי רמות ריבית נמוכות אלו מתקיימות דווקא בתקופה בה תחזיותיו של בנק ישראל לצמיחה בישראל הופכות לאופטימיות יותר.

בדויטשה מצביעים על גורמים המשפיעים על החלטתו של בנק ישראל להעלות את הריבית. מצד אחד מציינים בבנק את הגברת קצב הרכישות של הדולרים על ידי בנק ישראל בשבוע שעבר, כסימן לכך שהבנק מודאג מעלייתו של השקל מול הדולר.

מהצד השני מצביעים בבנק על כך שריבית בנק ישראל בתוספת האינפלציה מובילים למצב בו הריבית הריאלית במשק היא שלילית, זאת בזמן בו תחזית בנק ישראל לצמיחה בכלכלה הישראלית הופכת לאופטימית יותר.

בסופו של דבר מסכמים בדויטשה, אנו צפויים לראות את האינפלציה בסוף השנה עומדת על מעל ל-4%, ולכן מסכמים בדויטשה, "העלאות ריבית נוספות הן רק שאלה של זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully